Podmínky ovlivňující volbu cenové strategie a formy vstupů na zahraniční trhy společnosti ORNEX, s. r. o.

Title Alternative:Conditions affecting the pricing and modes of entry to foreign markets of the company ORNEX Ltd.
Loading...
Thumbnail Image
Date
2013
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This master thesis analyses the factors that affect the export price of the company ORNEX Ltd, an exporter of hand-blown and hand-decorated glass Christmas tree ornaments. The thesis is also concerned with the modes of entry into international markets in particular, the UK. The aim is to identify the possible pitfalls in setting selling prices and also to verify the pricing strategy in entering the UK market. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part is based on a general knowledge of the field of international trade. It deals with the methods of calculation of prices, pricing strategies and the modes of entry into international markets. The practical part applies the theoretical knowledge and assesses and analyses exports at ORNEX Ltd with special attention given to the preparations made for business meetings between the company´s representatives and its British customers in the final part.
Diplomová práce se zabývá analýzou faktorů, které ovlivňují exportní cenu společnosti Ornex, s. r. o., jež se zabývá vývozem skleněných, ručně foukaných a ručně dekorovaných vánočních ozdob. Práce se také zabývá formami vstupů společnosti na mezinárodní trhy. Cílem práce je identifikovat možná úskalí při stanovení prodejních cen a zároveň ověřit cenovou strategii při vstupu na trh Velké Británie. Práce je koncipována do části teoretické a do části praktické. Teoretická část vychází z obecných poznatků z oblasti mezinárodního obchodu. Zabývá se metodami kalkulace ceny, cenovými strategiemi a formami vstupů na mezinárodní trhy. Práce ve své praktické části aplikuje teoretické poznatky, hodnotí a analyzuje export ve společnosti ORNEX, s. r. o. a zároveň ve své závěrečné části věnuje zvláštní pozornost přípravě setkání zástupců společnosti s britskými zákazníky.
Description
katedra: KOB; rozsah: 86
Subject(s)
international trade, foreign market, calculation, price, terms of delivery, terms of payment, competition, risk, mezinárodní obchod, zahraniční trh, kalkulace, cena, dodací podmínka, platební podmínka, konkurence, riziko
Citation
ISSN
ISBN