Genderová analýza vybraných reklam

Title Alternative:Gender Analysis of Selected Advertisements
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The diploma thesis is based on a dialogue between two theoretical fields. The first field is a theory connected with gender studies, their focus on sex stereotypes and presentation of this theme in mass media - mainly in advertisements. The thesis is focused on a display of masculine and feminine gender and manifestation of these two genders. Then with use of qualitative research the thesis examine implication of those stereotypes in exact advertisements. The aim of this thesis is to call attention to the continual usage of gender stereotypes in television advertising.
Diplomová práce je tvořena dvěma navzájem provázanými rovinami. První rovinu tvoří gender a problematika rodových stereotypů, druhou zobrazení této problematiky v masových médiích, a to konkrétně v reklamních sděleních. Práce se zaměřuje na zobrazení mužského a ženského genderu a s nimi spojených projevů a poté v konkrétních reklamách pomocí kvalitativní analýzy zkoumá stereotypnost jednotlivých reklamních spotů. Cílem této práce je upozornit na přetrvávající stereotypní vyobrazování genderu v televizních reklamách.
Description
katedra: KFL; přílohy: CD; rozsah: 83 s.
Subject(s)
gender, advertisements, psychology of advertisements, gender stereotypes, gender roles, men, women, body display, gender, reklama, psychologie reklamy, genderové stereotypy, rodové role, muži, ženy, zobrazení těla
Citation
ISSN
ISBN