Marketing zaměřený na seniory

Title Alternative:Marketing focused on Senior
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The thesis "Marketing focused on Seniors" deals with consumer shopping behaviour of seniors. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part processes background application of marketing for segmentation of the market, describes target group of seniors, shows products aimed at this target group and also possibilities for seniors in tourism. The practical part consists of the marketing research, consumer and shopping behaviour of selected target groups and analysis of the results. The practical part includes also the in-depth interview with chosen seniors, who were divided into five groups according to their characteristic. The conclusion of this thesis includes "Seven consumer myths about seniors", which are disproved on the basis of research results and in-depth interview.
Diplomová práce zpracovaná na téma "Marketing zaměřený na seniory" se zabývá nákupním a spotřebním chováním seniorů. Tato práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou zpracována východiska uplatňování marketingu pro segmentaci trhu, představena cílová skupina seniorů, ukázány produkty zaměřené na tuto cílovou skupinu a možnosti pro seniory z oblasti cestovního ruchu. Praktická část obsahuje vlastní výzkumné šetření nákupního a spotřebního chování vybrané cílové skupiny a analýzu výsledků. Součástí tohoto výzkumu je také hloubkový rozhovor s vybranými seniory a rozdělení seniorů do pěti skupin na základě různých charakteristik. V závěru práce je zmíněno "sedm spotřebních mýtů o seniorech", které jsou na základě výsledků výzkumu a hloubkového rozhovoru vyvráceny.
Description
katedra: KMG; přílohy: CD ROM; rozsah: 94 s.
Subject(s)
senior, marketing, segmentation, products, services, shopping, advertisement, senior, marketing, segmentace, produkty, služby, nakupování, reklama
Citation
ISSN
ISBN