Uplatnění marketingové komunikace ve veřejném a soukromém sektoru vysokých škol

Title Alternative:Application of marketing communications in public and private universities
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This thesis deals with the application of marketing communications at universities. It describes the general characteristics of marketing and marketing communications, university education and funding, which are followed by specific characteristic of marketing communications for the university education. The practical part describes and analyzes and evaluates the marketing communication tools used by different universities. Based on the findings the thesis suggests and recommends new elements of marketing communications. The contribution of the thesis is the final summary and comparison of instruments used by both universities.
Diplomová práce se zabývá problematikou aplikace marketingové komunikace ve vysokém školství. Popisuje obecné charakteristiky marketingu, marketingové komunikace, vysokého školství a jeho financování, na které navazuje konkrétní charakteristika marketingové komunikace ve vysokém školství. Praktická část popisuje, analyzuje a hodnotí marketingové komunikační nástroje využívané vysokými školami rozdílného sektoru. Na základě zjištěných poznatků navrhuje a doporučuje nové prvky marketingové komunikace. Přínosem diplomové práce je závěrečné shrnutí a porovnání využívaných nástrojů obou vysokých škol.
Description
katedra: KMG; rozsah: 104
Subject(s)
marketing communications, customer, analysis, evaluation, comparison, university, marketingová komunikace, zákazník, analýza, vyhodnocení, porovnání, vysoká škola
Citation
ISSN
ISBN