Aplikace projektu b2fair v zahraničním obchodě podniku

Title Alternative:The Project b2fair Applied to a Company's Foreign Trade
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This diploma thesis examines effects of the involvement of the special marketing project b2fair in the acquisition activities in company's foreign trade. The thesis comes out from specific experience of the company Unitherm, Ltd. with this project. In addition, this thesis examines the circumstances that lead to existence of the project b2fair. The theoretical part of the thesis deals with the direct and indirect business methods. It is also focused on some possibilities of company's acquisition activities, the ways of entry to the foreign market and the instruments of marketing communication. Besides, it depicts the terms "B2B and B2C markets" and the differences between them. The practical part of the thesis characterises the company Unitherm, Ltd. and the project b2fair. Namely, it deals with its history, development, workflow, benefits and risks for companies applying this project. The name of the project b2fair is inspired by generally known terms B2B and B2C. The project b2fair is a type of acquisition (in the sense of effort to win customers) which is based on the methodical meetings of suppliers and customers. Its business purpose is to find the most direct business method. The reason is that the direct business method enables to keep a direct contact with appropriate customers and to reduce costs as a result of the exclusion of mediators from a distribution channel. A crucial marketing purpose of the project is to increase efficiency of exhibitions and trade fairs since these instruments of marketing communication have experienced a rapid failure in recent years. The company Unitherm, Ltd. has started to participate in the events b2fair particularly in order to get new foreign customers. The company expects an inexpensive quantitative and qualitative development of its customer base. The main aim of this thesis is to find out whether the expected results are achieved. To be more specific, it should be verified whether the company Unitherm, Ltd. can increase a number of worthwhile contacts without expending immoderate costs.
Tato diplomová práce zkoumá efekty zavedení speciálního marketingového projektu b2fair do akviziční činnosti v zahraničním obchodě podniku. Konkrétně vychází z dosavadních zkušeností společnosti Unitherm, s. r. o. s tímto projektem. Vedle toho se práce zabývá zkoumáním okolností, které vedly ke vzniku projektu b2fair. Práce se věnuje obchodním metodám a jejich rozdělení na přímé a nepřímé, popisuje možnosti akvizičních aktivit firmy, vystihuje způsoby vstupu podniku na zahraniční trh, vysvětluje pojmy "trhy B2B a B2C" a rozdíly mezi nimi a představuje nástroje marketingové komunikace. Práce také charakterizuje společnost Unitherm, s. r. o. a popisuje projekt b2fair - jeho historii a vývoj, průběh v praxi, přínosy a případná rizika pro podnik, který tento projekt aplikuje. Projekt b2fair, jehož název je inspirován obecně známými pojmy B2B a B2C, představuje určitou formu akvizice, respektive úsilí o získání zákazníků, spočívající v systematickém setkávání dodavatelů a odběratelů. Z obchodního hlediska jde o snahu napřímit obchodní metodu, a tím podniku umožnit udržování bezprostředního kontaktu s odpovídající klientelou a snížení nákladů díky vyloučení mezičlánků z distribučního kanálu. Z hlediska marketingu jde o snahu zvýšit účinnost výstav a veletrhů - marketingového komunikačního nástroje, který v posledních letech zaznamenal prudký úpadek. Společnost Unitherm, s. r. o. zavedla projekt b2fair především za účelem rozšiřování zahraniční klientely. Očekává od něj finančně méně náročný kvantitativní a kvalitativní rozvoj kontaktů na potenciální klienty. Smyslem této práce je zjistit, zda lze ve společnosti Unitherm, s. r. o. skutečně pozorovat očekávané výsledky projektu b2fair, tedy růst počtu kvalitních kontaktů na potenciální odběratele bez nutnosti vynaložit příliš vysoké náklady.
Description
katedra: KOB; přílohy: 1 CD ROM; rozsah: 104 s., 13 s. obr. příloh
Subject(s)
the business methods, the acquisition, the ways of entry to the foreign market, b2b, b2c, marketing, marketing communication, the project b2fair, obchodní metody, akvizice, formy vstupu na zahraniční trh, b2b, b2c, marketing, marketingová komunikace, projekt b2fair
Citation
ISSN
ISBN