Zvládání nároků kladených na učitele ve třídě s žáky se specifickými potřebami

Title Alternative:Managing demands on teachers in the class of students with specific needs.
Loading...
Thumbnail Image
Date
2010
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
This thesis deals with coping with demands on teachers in the classroom withpupils with special educational needs. It focuses on finding differences between men andwomen looking for connections between the monitored variables. The research followsafter introductory chapters. Results of the questionnaire are summarized in the tables. Thefinal section is a summary of the obtained facts.
Diplomová práce se zabývá zvládáním nároku kladených na ucitele ve tríde s žákyse specifickými potrebami. Zameruje se na hledání rozdílu mezi muži a ženami a hledásouvislosti mezi sledovanými promennými. Po úvodních kapitolách následuje vlastnívýzkum. Výsledky dotazníkového šetrení jsou zpracovány do tabulek. V záverecné cásti jeprovedena rekapitulace získaných skutecností.
Description
katedra: KPP;
Subject(s)
stress, stressor, stress, burnout, teacher stress, coping, defense mechanisms, neuroticism, dispositional approach, situational approach, interactive access, vulnerability, resilience, rights, personality, temperament, abilities, attitudes, motives, mental, anti-stress, activity, stres, stresor, zátež, syndrom vyhorení, ucitelský stres, zvládání, obranné, mechanismy, neuroticismus, dispozicní prístup, situacní prístup, interakcní prístup, vulnerabilita, resilience, nároky, osobnost, temperament, schopnosti, postoje, motivy, psychohygiena, antistresové aktivity
Citation
ISSN
ISBN