Marketingová strategie internetové firmy

Title Alternative:Marketing strategy of Internet company
Loading...
Thumbnail Image
Date
2007
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The diploma work is concerned with problems of the Internet companies marketing strategies. The work analyses marketing possibilities in the Internet environment as well as tools and means for running an effective Internet marketing strategy. The work contains a project of marketing strategy of an Internet company. The proposed solution presents a marketing activities guide that goes through creating a web presentation together with its management and optimization and further it deals with Public Relations tools being concerned with strategies in a short-term and a long-term horizon. The proposed strategy is based on standard methods and tools as well as on modern means and up-to-date trends in an effort to present a guide leading to a successful and effective marketing activity of a company in the Internet environment.
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingových strategií internetových firem. Analyzuje marketingové možnosti v prostředí Internetu a dále rozebírá nástroje a prostředky pro provozování efektivní internetové marketingové strategie. Součástí práce je návrh marketingové strategie internetové firmy. Návrh řešení předkládá průvodce marketingovými aktivitami, jenž probírá tvorbu webové prezentace, její správu a optimalizaci, a dále se usilovně věnuje nástrojům public relations, zabývající se strategiemi v horizontu krátkodobém i dlouhodobém. Navržená strategie se opírá jak o standardní metody a nástroje, tak i o nové moderní prostředky a aktuální trendy ve snaze předložit návod vedoucí k úspěšné a efektivní marketingové činnosti firmy v prostředí Internetu.
Description
katedra: KIN; rozsah: 86 s., 6 s. příloh
Subject(s)
internet marketing, internet marketing strategies, search engine marketing, search engine optimization, public relations, web presentation, internetový marketing, internetové marketingové strategie, marketing ve vyhledávačích, optimalizace pro vyhledávače, public relations, webová prezentace
Citation
ISSN
ISBN