Rok 2021
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Rok 2021 by Subject "aktivizační metody"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemJazykové hádanky ve výuce anglického jazyka na 1. stupni ZŠ(2021-2-2) Mikesková, Zuzana; Koutská Iva, PhDr. Ph.D. : 67239Závěrečná práce se zabývá problematikou použití hádanek ve výuce anglického jazyka na 1. stupni ZŠ. Cílem práce bylo zjistit, zda je možné, vzhledem k předpokládané omezené úrovni žáků v oblasti slovní zásoby, logického myšlení, schopnosti číst s porozuměním a mluvit, zařadit jazykové hádanky do výuky anglického jazyka na 1. stupni ZŠ. Závěrečnou práci tvoří dvě stěžejní části. Jedná se o část teoretickou, která představuje základní rysy jazykové hádanky, snaží se vymezit místo pro jazykovou hádanku v rámci výuky cizích jazyků na ZŠ a s využitím odborných textů představuje jazykové hádanky jako jednu z aktivizujících metod pro rozvoj slovní zásoby, rozvoj čtení s porozuměním a mluvení v kontextu vývojových charakteristik žáků prvního stupně.K dosažení cíle závěrečné práce, kdy chceme zjistit, zda je už na 1. stupni ZŠ možno do výuky anglického jazyka zařazovat jazykové hádanky, byla provedena jak rešerše relevantní odborné literatury, tak empirický výzkum. Byly popsány a na výzkumném vzorku žáků třetí, čtvrté a páté třídy 1. stupně ověřeny možnosti zařazení jazykové hádanky v různé obtížnosti a s různým zaměřením - pro rozvoj slovní zásoby, rozvoj čtení s porozuměním, rozvoj mluvení. S využitím dotazníků byla zkoumána reflexe žáků třetí, čtvrté a páté třídy a metodou rozhovoru byla zkoumána reflexe učitelů anglického jazyka na 1. stupni ZŠ. Byl zjišťován vztah žáků k jazykovým hádankám, pociťovaný přínos, a také nás zajímalo, zda žáci rozlišují jazykové hádanky podle typu znalosti či dovednosti, kterou hádanky rozvíjejí. U učitelů nás zajímal jejich názor na použití jazykových hádanek ve výuce, zda hádanky do výuky zařazují, nebo by nově zařazovat chtěli, a v čem vidí jejich výhody, případně nevýhody. Výsledky jsou následně zobrazeny prostřednictvím grafů. Shrnutí závěrečné práce zahrnuje doporučení pro využití jazykových hádanek ve výuce anglického jazyka na 1. stupni. Součástí práce je i seznam použitých zdrojů a přílohy.