Browsing by Author "Zbořil, Jan"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemZákazníky vnímaná hodnota značky Red Bull ve srovnání s vybranými značkami energetických nápojů(2020-11-1) Zbořil, Jan; Burešová Jitka, Ing. Ph.D. : 63763Tématem práce je zhodnocení hodnoty značky Red Bull vnímané zákazníky v porovnání s vybranými konkurenčními značkami. V teoretické části práce rozlišuje a vymezuje pojmy hodnota zákazníka a hodnota pro zákazníka. Detailněji se zabývá především značkou, jejím členěním na jednotlivé atributy, její hodnotou pro zákazníka a teoretickými přístupy, které ji vymezují. Práce předkládá a popisuje modely tvorby a zvyšování těchto hodnot, s důrazem na zákazníky vnímanou hodnotu značky. Dále je v teoretické části popsána konkurence a konkurenceschopnost, s důrazem na důležitost konkurenčních strategií a předložena jsou teoretická východiska pro jejich formování. Definována je konkurenční výhoda, její význam pro společnost a možné způsoby jejího získání a přidružená rizika. V praktické části práce je charakterizována firma Red Bull, její historie, hospodářské výsledky a marketingové strategie. Výzkum týkající se firmy Red Bull zkoumá identifikovatelnost nápoje Red Bull mezi konkurenčními značkami prostřednictvím slepého chuťového testu a zjišťuje respondenty vnímanou hodnotu značky Red Bull. Shrnuty a kategorizovány jsou nejdůležitější poznatky zjištěny hloubkovými rozhovory s účastníky výzkumu. Poslední část práce porovnává získaná data s již provedenými studiemi a formuluje závěry prostřednictvím diskuze výsledků.