Browsing by Author "Zavřelová, Kristýna"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemKomparativní výhody firmy COMPOSIT AIRPLANES spol. s r.o.Zavřelová, Kristýna; Bednářová Pavla, doc. PhDr. Ing. Ph.D. : 55476; Laboutková Šárka, doc. Ing. Ph.D. Skolitel : 57210; Fárek Jiří, prof. Ing. CSc. Konzultant : 54889; Brandejský Miroslav, Dipl.-Ing. Konzultant2 : 66400Bakalářská práce je zaměřena na analýzu komparativních výhod a jejich aplikování na konkrétní společnost. Teoretická část práce se věnuje vývoji teorií mezinárodního obchodu a to konkrétně na merkantilismus, teorie klasické a neoklasické školy. Hlavním bodem teoretické části je princip a fungování ekonomických výhod a konkrétní model komparativní výhody. Druhá část pojednává o konkrétních vlivech mezinárodního obchodu v leteckém průmyslu. Třetí a praktická část jsou věnovány problematice komparativních výhod společnosti COMPOSIT AIRPLANES spol. s r.o. U které byly zjišťovány komparativní výhody a poté byla realizována SWOT analýza společnosti. Záměrem SWOT analýzy bylo nastínit možné příležitosti, které by podnik mohl využívat k získání strategické výhody vůči konkurenci a možným slabým místům, které by mohly v budoucnosti ohrozit postavení firmy na trhu.
- ItemMezinárodně obchodní činnost vybraného podnikuZavřelová, Kristýna; Demel Jaroslav, Ing. Ph.D. : 60633Předmětem této diplomové práce je nastínění problematiky Cross-Company procesu v mezinárodní společnosti Knorr-Bremse. Cílem práce je zmapování a zhodnocení celého procesu od samotné objednávky produktu až po dodání k cílovému zákazníkovi a porovnání tohoto způsobu obchodu oproti klasickému způsobu dvoustranného obchodu (jednotlivých poboček Knorr-Bremse). Úvodní kapitoly teoretické části jsou zaměřeny na fungování mezinárodních společností a jejich charakteristika v mezinárodním obchodě. Další část přibližuje danou problematiku v oblasti podnikových procesů a to především nákupu, logistiky a prodeje. Analytická část práce se věnuje společnosti Knorr-Bremse, ve které je vyhodnocen konkrétní příklad Cross-Company procesu v porovnání s klasickým případem. K tomu je připojena analýza silných a slabých stránek zmíněného nákupně-prodejního procesu, v závěru je analýza zhodnocena a doplněna návrhem na zlepšení procesu.