Browsing by Author "Zajíček, Jaroslav"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- ItemAnalýza RCM na zvoleném rotačním stroji(Technická Univerzita v Liberci, 2011-01-01) Patrman, Lukáš; Zajíček, JaroslavTato bakalářské práce se zabývá analýzou RCM na kaplanově turbíně. Turbína je umístěna na malé vodní elektrárně v Tanvaldě. Teoretická část se věnuje historii údržby a jejím typům. Dále je zde uvedena metodika RCM. Popsán je způsob rozdělení zařízení, způsoby poruch a vyhodnocení následků takové poruchy. Praktická část se obsahuje provedení analýzy RCM na kaplanově turbíně v tanvaldské elektrárně. V první části jsou popsány vodní elektrárny a jejich využití při výrobě elektrické energie. Dále je uveden technický popis kaplanovy turbíny. Turbína je rozdělena na jednotlivé prvky. Každému prvku je specifikována jeho funkce. Popsány jsou poruchy na těchto prvcích. Jako vstupní data pro výpočet indexu efektivnosti údržby slouží střední doby do poruchy a ekonomická data z údržby. Poslední kapitola praktické části obsahuje navrhované změny v systému údržby. Na závěr jsou uvedeny nedostatky metodiky RCM. Nedostatky jsou rozděleny jak na nedostatky metodické tak na nedostatky konkrétní analýzy.
- ItemAplikace RCM analýzy na vybraná zařízení(Technická Univerzita v Liberci, 2011-01-01) Tonar, Libor; Zajíček, JaroslavDiplomová práce se zabývá údržbovým programem ve společnosti SQS Vláknová optika, a.s. a možnostmi jeho zefektivnění z pohledu ekonomických nákladů. Teoretická část práce popisuje základní pojem údržba, její vývoj a druhy údržby. Dále je vysvětlena podstata moderní metody RCM používané při zefektivnění údržby a popsány kroky potřebné k její realizaci. Praktická část se věnuje seznámení se společností SQS Vláknová optika, a.s., jejím výrobním procesem a sběrem dat potřebných k analýze. Následně je aplikována RCM analýza na vybraném zařízení v prostředí společnosti SQS a uvedeny výsledky vycházející z této analýzy. V závěru jsou navrženy možnosti na zefektivnění údržby vybraného výrobního zařízení.
- ItemPostupy semikvantitativní analýzy FMECA(Technická Univerzita v Liberci, 2010-01-01) Zajíček, Jaroslav
- ItemSoftwarové nástroje spolehlivosti(2012-01-01) Kamenický, Jan; Zajíček, Jaroslav
- ItemStatistické vyhodnocení parametrů ojetých automobilů v ČR a jejich porovnání se zahraniční nabídkou.(Technická Univerzita v Liberci, 2008-01-01) Tonar, Libor; Zajíček, JaroslavCílem bakalářské práce je vyhodnocení parametrů ojetých automobilů v ČR a následné porovnání se zahraniční nabídkou. Vstupní parametry byly vybrány z inzerce a z německé statistiky TÜV. Výsledky testování jsou tříděny dle kategorií stáří automobilů použitého ve statistikách TÜV. Dalším kritériem třídění jsou třídy osobních automobilů. Jako zástupce zahraniční nabídky byla vybrána Německá Spolková Republika. Ta disponuje širokou nabídkou vozového parku a její inzertní společnosti jsou jedny z nejrozšířenějších v Evropě. Jedná se především o servery http://www.mobile.de a http://www.autoscout24.de. Z České republiky byl vybrán server http://www.sauto.cz, který jako jediný poskytl data k této práci a položil tím základní kámen k vypracování. První část práce obsahuje teoretický podklad ke statistickému zkoumání, který je aplikován na sebraná data. Toho je pak využito při analýze, vyhodnocování a porovnávání parametrů. V druhé kapitole je vysvětlena podstata německé statistiky TÜV. Další kapitola se věnuje sběru dostupných dat. Modely osobních automobilů byly vybrány z žebříčků statistik TÜV takovým způsobem, aby měla každá třída OA alespoň jednoho zástupce. Hlavními sbíranými daty bylo palivo, rok výroby, cena a najeté km. Vedlejší parametry, které mají pouze informativní charakter jsou objem motoru, výkon motoru, typ karoserie. Kapitola 4 popisuje analýzu a vyhodnocení získaných dat. Analýza byla tvořena v programu Microsoft Office Excel takovým způsobem, aby bylo možné využít strukturu souboru pro data následujících let. Vyhodnocení a porovnání analyzovaných dat je provedeno několika testy. Poslední kapitola se zaměřuje na metodiku výběru optimálního vozu dle hledisek palivo, původ a cena. V práci není brán ohled na výbavu a bezpečnost osobních automobilů.
- ItemUrčení kritičností základních událostí FTA(Technická Univerzita v Liberci, 2011-01-01) Knop, Jiří; Zajíček, JaroslavTato bakalářská práce se zabývá analýzou stromu poruchových stavů (FTA) a určováním kritičností základních událostí v této analýze. V teoretické části je představena analýza stromu poruchových stavů, její historie vzniku, postupy při vytváření této analýzy, události a logická hradla. V druhé polovině teoretické části jsou popisovány výpočty kritičností základních událostí. V praktické části jsou uvedeny dva modelové příklady stromu poruch, na kterých jsou demonstrovány výpočty kritičností základních událostí (Birnbaumova funkce kritičnosti, kritičnost míry důležitosti, Fussel-Veselý, Barlow-Proschan).
- ItemVyužití stromu poruchových stavů pro výrobu a logistiku Cadence Innovation k.s.(Technická Univerzita v Liberci, 2007-01-01) Kužel, Jiří; Zajíček, JaroslavCílem bakalářské práce je využití spolehlivostní analýzy stromu poruchových stavů pro výrobu a logistiku ve firmě Cadence Innovation k.s. Firma je výhradním dodavatelem nárazníků pro automobilku Škoda. Dále dodává firmám Audi, VW, Opel, Suzuki a TPCA a její charakteristika je uvedena v první části. Vrcholovou událostí stromu poruchových stavů je nedodání dílů do automobilky ve stanovený čas podle smlouvy. První část dále obsahuje podrobný teoretický podklad analýzy stromu poruchových stavů, při které jde o vytvoření logického modelu problému a jeho ohodnocení pro výpočet celkového rizika. Jsou zde také uvedeny zásady pro vytvoření analýzy FMECA. Jako kvantitativní ukazatel byla zvolena nepohotovost. Realizací metody FMECA jsou zjištěny nepohotovosti komponent stroje a formy na vstřikování plastů. Jako nejkritičtější se jeví části formy, která není z důvodu její velké ceny zálohována. Strom poruch obsahuje také logistiku dílů k odběrateli, přesto riziko plynoucí z poruchy formy je dominantní. Nápravná opatření ke snížení celkového rizika vrcholové události by měla především směřovat ke snížení doby oprav, a to pomocí eliminace administrativního zpoždění, připravení postupů údržbových/servisních prací a zajištění náhradních dílů. Teoretický podklad byl čerpán ze skript a norem. Informace o firmě, technologii výroby, logistice a provozních parametrech strojů poskytli zaměstnanci firmy, údaje o hustotě dopravy a dopravních nehodách vycházejí ze statistických ročenek.