Browsing by Author "Wolfová, Diana"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemHra a její význam v předškolním věkuWolfová, DianaCílem bakalářské práce bylo popsat a porovnat hry a hračky v běžné mateřské škole, v mateřské škole Montessori a ve speciální mateřské škole. Dále bylo cílem zjistit jaký vliv má učitel na hru dítěte a porovnat jej ve všech třech typech mateřských škol. Zvolenými výzkumnými metodami byl dotazník a následný rozhovor s učiteli. Další výzkumnou metodou bylo pozorování. Výsledkem bakalářské práce bylo zjištění, že v každé mateřské škole je jiný přístup k dětem a v každé mateřské škole jsou jiné hračky. Jako problém v mateřských školách učitelé uvedli vysoký počet na třídu. Dalším zjištěním bylo, že temperament u dětí má velký vliv na výběr hry i hračky a v některých případech i hracích partnerů. Téměř každý učitel zastával svoji práci ve své mateřské škole a hájil si ji svými názory.
- ItemHra a její význam v předškolním věku dítěteWolfová, Diana; Meier Miroslav, Mgr. Ph.D. : 58920; Kolář Milan, doc. Ing. CSc. Skolitel : 54736; Paleček Karel, Ing. Ph.D. Konzultant : 61120; Touš Jan, RNDr. Ph.D. Konzultant2 : 66359Tématem bakalářské práce je Hra a její význam v předškolním věku dítěte. Cílem bakalářské práce je zjistit názory učitelek mateřských škol na význam hry a na požadavky na hru u dětí předškolního věku a zjistit, za jakých podmínek hra u dětí předškolního věku v mateřských školách probíhá. Teoretická část se věnuje charakteristice i významu hry u dětí předškolního věku a roli učitelek ve hře v mateřských školách. Vybranými výzkumnými metodami je dotazník pro učitelky mateřských škol a pozorování. Výsledkem bakalářské práce je zjištění, že v mateřských školách, kde průzkumné šetření probíhalo, jsou vhodné podmínky pro hru dětí předškolního věku. Dále je prokázáno, že hra je důležitou činností pro osobnostní rozvoj dětí předškolního věku. Názory učitelek na význam a požadavky her jsou ve většině případů podobné.