Repository logo
  • English
  • Čeština
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Čeština
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Vondrová, Naďa"

Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Dva dny s didaktikou matematiky 2022
    (The Union of czech mathematicians and physicists, ) Vondrová, Naďa; Jednota českých matematiků a fyziků
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Jak to vlastně je s naší školou? Cíle vzdělávání a naše školská reforma
    (The Union of czech mathematicians and physicists, ) Kuřina, František; Vondrová, Naďa; Jednota českých matematiků a fyziků
    Autoři se zamýšlejí nad aktuálními otázkami spojenými s dokumentem Hlavní směry vzdělávací politiky ČR do 2030+, avizovanými redukcemi RVP pro ZV a souvisejícími záležitostmi. Autoři vycházejí ze svých dlouholetých zkušeností z výuky matematiky a přípravného vzdělávání učitelů matematiky a upozornňují na potenciálně problematická místa současné reformy.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Jak to vlastně je? Čísla a množiny
    (The Union of czech mathematicians and physicists, ) Kuřina, František; Vondrová, Naďa; Jednota českých matematiků a fyziků
    Autoři se zamýšlejí nad pojmem číslo a nad číselnými obory, a to z hlediska didaktického. Blíže se věnují pojmu přirozené číslo, desetinné číslo a zlomek. S oporou o učebnice diskutují o vhodnosti vymezení těchto pojmů.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Jak to vlastně je? Nekonečno
    (The Union of czech mathematicians and physicists, ) Kuřina, František; Vondrová, Naďa; Jednota českých matematiků a fyziků
    Autoři se zamýšlejí nad pojmem nekonečno, a to z hlediska pochopení tohoto pojmu u žáků základní a střední školy. Přinášejí příklady potenciálního a aktuálního nekonečna a upozorňují na problematiku nekonečně malých veličin. Pozornost věnují i nekonečným množinám v aritmetice a geometrii.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Jak to vlastně je? Velikost úsečky
    (The Union of czech mathematicians and physicists, ) Kuřina, František; Vondrová, Naďa; Jednota českých matematiků a fyziků
    Autoři se zamýšlejí nad problematikou velikosti úsečky a jejího měření, a to z pohledu historie, ale zejména výuky tématu v hodinách matematiky. Pozornost věnují i matematickému hledisku.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Matematika jako pedagogický problém aneb František jako česká žijící legenda didaktiky matematiky
    (The Union of czech mathematicians and physicists, ) Vondrová, Naďa; Jednota českých matematiků a fyziků
    V příspěvku je uveden upravený přepis projevu, který autorka přednesla na semináři Cesty a cestičky školské matematiky, který se konal 16. 9. 2022 na Přírodovědecké fakultě Univerzity Hradec Králové u příležitosti devadesátých narozenin prof. Františka Kuřiny. Příspěvek má neformální tón a soustřeďuje se na prof. Kuřinu jako člověka.
  • Item
    Metodické materiály typu porovnávání jako nástroj pro rozvoj schopnosti řešit slovní úlohy
    (Technical University of Liberec, ) Vondrová, Naďa; Jednota českých matematiků a fyziků
    Článek představuje jeden typ metodického materiálu, jehož cílem je rozvoj schopnosti řešeni slovní úlohy pomocí rozvoje čtenářských dovedností. Materiály typu porovnávání jsou založeny na navození porovnání strategií řešení slovní úlohy dvou fiktivních dětí. Žáci jsou nejdříve otázkami vedeni k rozboru textu slovní úlohy a uvědomění si, jací aktéři v ní vystupují a jaké jsou mezi nimi vztahy. Jsou doporučeny i jazykové otázky, pomocí niž učitel matematiky či učitel českého jazyka může využít slovní úlohu jako podklad pro rozvoj jazykových dovedností. Jádro práce spočívá v porovnání dvou řešení fiktivních žáků. Mohou to být řešení správná i nesprávná. Žáci jsou vedeni k tomu, aby pochopili danou strategii a uměli zdůvodnit její jednotlivé kroky a u nesprávných řešení identifikovali podstatu chyby. Tímto způsobem se mohou seznámit s různými strategiemi řešení slovní úlohy a naučit se reflektovat podstatu chyb, jichž se žáci při řešení slovních úloh často dopouští.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Contact us
  • Cookie settings
  • Send Feedback

Theme by

+ dataquest