Browsing by Author "Soukupová, Eva"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemStimulační program Metoda dobrého startu u dětí s vývojovou dysfáziíSoukupová, EvaBakalářská práce se zabývala dětmi s vývojovou dysfázií a vlivem Metody dobrého startu na děti s touto poruchou. Bakalářská práce byla psána ve dvou částech, teoretické a empirické. Teoretická část byla psána na základě četby literatury uvedené v seznamu použitých zdrojů a také na základě setkání s odborníky, kteří se zaobírají podporou vývoje předškolních a školních dětí jako speciální pedagogové. Tato část se zabývala vývojem řeči, poruchami řeči, vývojovou dysfázií a stimulačním programem Metoda dobrého startu. Empirická část má kvalitativní charakter a k jejímu zpracování bylo využito několik metod a technik. Bylo to především přímé pozorování a přímá práce s dětmi, rozhovor s rodiči a analýza dokumentů. Empirická část popisuje vývoj vybraných dílčích funkcí u čtyř chlapců s vývojovou dysfázií, kteří pracovali s Metodou dobrého startu po dobu šesti měsíců. Výzkumné šetření bylo provedeno v podobě čtyř kazuistik.
- ItemVliv metody Elkonin na rozvoj řeči u dětí s narušenou komunikační schopností(2017-4-3) Soukupová, Eva; Hodíková Barbora, Mgr. : 64110; Kolář Milan, doc. Ing. CSc. Skolitel : 54736; Meier Miroslav, Mgr. Ph.D. Konzultant : 58920; Loosová Jana, Ing. Ph.D. Konzultant2 : 66340Diplomová práce se zabývá vlivem metodiky Trénink jazykových schopností dle D. B. Elkonina na rozvoj řeči u dětí s narušenou komunikační schopností. Práce byla rozdělena do dvou částí na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část byla psána na základě četby literatury a zabývá se dítětem předškolního a školního věku, vývojem řeči, komunikací, fonetikou a fonologií a představuje metodiku Trénink jazykových schopností dle D. B. Elkonina. Empirická část je kvalitativního charakteru a popisuje osm dětí v podobě případových studií. Výzkumu se účastnilo osm dětí s narušenou komunikační schopností, které absolvovaly 8 měsíční práci s metodikou Trénink jazykových schopností dle D. B. Elkonina. Výzkumné otázky se zabývají vlivem metodiky na jednotlivé roviny řeči a ovlivnění rozvoje řeči u dětí s narušenou komunikační schopností. Děti absolvovaly diagnostické šetření před zahájením práce s metodikou a po jejím skončení. Změny byly důkladně znázorněny v tabulkách.