Browsing by Author "Salem, Shehab"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemEnergy Harvesting Using Cylindrical Piezoelectric Transducers(2020-10-01) Salem, Shehab; Fraňa Karel, prof. Ing. Ph.D. :55679Výzkum v této disertační práci se zabývá využitím válcových piezoelektrických měničů ke sběru akustické energie a také prouděním indukovaných vibrací. Ve studii byly použity čtyři válcové měniče vyrobené z olovnatého zirkoničitanu titanátu a různých rozměrů. Výzkum se zabýval sběrem akustické energie pomocí měření na otevřeném okruhu prováděných na válcích dvou různých velikostí za účelem nalezení vztahu mezi velikostí válce a interakcí válce s akustickými vlnami. Po měření naprázdno byla provedena řada experimentů s uzavřeným okruhem za účelem optimalizace zatěžovacího obvodu pro sběr zvukových vln o frekvenci 20 kHz. Výzkum se také zabýval sběrem vibrací vyvolaných prouděním uvnitř aerodynamického tunelu. Měření naprázdno byla provedena na piezoelektrických válcích čtyř různých velikostí, aby bylo možné porovnat jejich odezvu se známými vlastnostmi nestability proudění. Nakonec byla provedena měření v uzavřeném okruhu, aby se změřilo množství získané energie při různých rychlostech větru a různém zatížení, aby se studoval vliv rychlosti větru a impedance okruhu na proces.
- ItemExperimental and Numerical Investigation of the Metal Sheet for Automotive(2018-2-1) Salem, Shehab; Fraňa Karel, prof. Ing. Ph.D. : 55679This report investigates the aero-acoustic noise generated by sheet metals of three different structures. The investigation is done both experimentally and numerically in order to find the sheet of best acoustic performance. Each sheet was tested experimentally in a wind tunnel in the velocity range of 9 to 20 m/s where the produced sound was recorded by a microphone. The experiment aimed at finding which sheet produces louder noise. Moreover, the velocity fluctuation after the sheets trailing edge was captured by a Hot Wire Anemometer to find the dominant frequency of vortices and calculate turbulence intensity. Finally, the case of highest velocity was numerically simulated using Ansys fluent where the simulation was validated by the experimental results. The numerical analysis used LES turbulence model with Kinetic Energy Transport sub-grid model. Ffowcs-Williams & Hawkings model was used to predict the acoustic sources. Agreements were found between the trend of acoustic noise produced from experiment and numerical simulation over some ranges of frequency.