Browsing by Author "Pořízová, Kateřina"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemNávrh koncepce environmentální interpretace pro oblast HruboskalskoPořízová, Kateřina
- ItemNávrh koncepce environmentální interpretace pro oblast HruboskalskoPořízová, Kateřina; Činčera Jan, doc. PhDr. Ph.D.; Skolitel : 55255 Ševčík Ladislav, prof. Ing. CSc.; Konzultant : 54889 Fárek Jiří, prof. Ing. CSc.; Konzultant2 : 63094 Hrazdíra TomášTato bakalářská práce s názvem Návrh koncepce environmentální interpretace pro oblast Hruboskalsko se zabývá přístupem environmentální interpretace ve světě a České republice. Práce se snaží o výčet dosavadního vědění v oblasti environmentální interpretace. Dále práce rozkrývá fenomén důležitosti a jedinečnosti místa a možnosti přístupů k jeho interpretaci. Výše zmíněná teoretická část je základem pro část empirickou. Empirická část je tvořena dvěma výzkumy uskutečněnými v oblasti Hruboskalsko. První analýza zkoumá provedení (vzhled a funkčnost) stávajících naučných stezek Hruboskalska. Druhý výzkum se týká osobních významů návštěvníků Hruboskalska, které jsou následně děleny podle způsobu vazby k místu. Na obou analýzách byl následně vypracován obsah diskuze. Tématem diskuze je, do jaké míry korespondují stávající programy s osobními významy návštěvníků této oblasti. Vrcholem celé práce je doporučení ke zkvalitnění stávajících programů a návrh vlastního interpretačního konceptu.
- ItemNávrh koncepce environmentální interpretace pro oblast Hruboskalsko(Technická Univerzita v Liberci, 2016) Pořízová, Kateřina; Činčera, JanTato bakalářská práce s názvem Návrh koncepce environmentální interpretace pro oblast Hruboskalsko se zabývá přístupem environmentální interpretace ve světě a České republice. Práce se snaží o výčet dosavadního vědění v oblasti environmentální interpretace. Dále práce rozkrývá fenomén důležitosti a jedinečnosti místa a možnosti přístupů k jeho interpretaci. Výše zmíněná teoretická část je základem pro část empirickou. Empirická část je tvořena dvěma výzkumy uskutečněnými v oblasti Hruboskalsko. První analýza zkoumá provedení (vzhled a funkčnost) stávajících naučných stezek Hruboskalska. Druhý výzkum se týká osobních významů návštěvníků Hruboskalska, které jsou následně děleny podle způsobu vazby k místu. Na obou analýzách byl následně vypracován obsah diskuze. Tématem diskuze je, do jaké míry korespondují stávající programy s osobními významy návštěvníků této oblasti. Vrcholem celé práce je doporučení ke zkvalitnění stávajících programů a návrh vlastního interpretačního konceptu.