Browsing by Author "Luňáková, Michaela"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemPostava kouzelníka nebo čaroděje v současné literatuře pro děti a mládež(2009-01-01) Luňáková, Michaela
- ItemPostava kouzelníka nebo čaroděje v současné literatuře pro děti a mládež.(Technická Univerzita v Liberci, 2009-01-01) Luňáková, Michaela; Bednářová, JanaThe thesis deals with the character of Wizard or Magician in the current children´s literature. The first goal of the work is to map the character of the Wizard or Magician focusing on the development of the character itself then on the differences of how the Wizard or the Magician is viewed by various authors. The psychological aspects of the popularity of the character as well as the psychology of the reader were not ignored. Part of the thesis is the research done by questionnaire by pupils of the 3rd and 4th grades of basic schools purpose of the questions was the figured out the reasons for their popularity and to rank these characters. The second goal of the thesis is the interpretation of all the questionnaires, analyzes of the results of the research, and sort by sex and individual schools.
- ItemSrovnání jazyka reklam před rokem 1989 a v současnosti(Technická Univerzita v Liberci, 2012-01-01) Luňáková, Michaela; Röhrich, AlexPráce je zaměřena na jazyk současných a předrevolučních televizních reklam a jejich jazykovou analýzu. V teoretické části se práce věnuje obecněji reklamě a její charakteristice, modelům, regulaci, prostředkům a historii s důrazem na jazyk tzv. předrevolučních reklam. Hlavním cílem práce je však zmapování nejčastěji užívaných jazykových prostředků. Součástí práce je podrobná analýza deseti vybraných vzorků reklam, na jejichž textech je názorně ukázáno, jak reklamy s vybranými jazykovými prostředky a ozvláštněními pracují. Na základě rozboru docházíme k těmto závěrům: jazyk socialistické propagace se nevyznačoval kreativitou, mnohá jazyková ozvláštnění nemohla být užita z důvodu vyžadované unifikovanosti jazyka a reklamní texty nebraly zřetel na idiolekt adresáta. Oproti tomu jazyk současných reklam je originální, kreativní, upřednostňuje jazykovou hravost a pracuje s ironií a nadsázkou.
- ItemSrovnání jazyka reklam před rokem 1989 a v současnosti(2012-01-01) Luňáková, Michaela