Browsing by Author "Lišková, Karolína"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemPráce s žáky se specifickými poruchami učeníLišková, Karolína; Havlíková Lenka, Mgr. :66576; Palounková Zuzana, Ing. Ph.D.;Lopušan Libor, Mgr. Ph.D. :55520;68324Anotace Tato bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami učení. Práce kombinuje teoretický přehled s praktickým průzkumem, jehož cílem bylo zjistit úroveň znalosti problematiky specifických poruch učení mezi učiteli. Teoretická část je zaměřena na diagnostiku a popis jednotlivých specifických poruch učení a také syndromy ADHD/ADD. Tyto syndromy nespadají mezi poruchy učení, ale jsou s nimi úzce spjaty. Poruchy učení, jako je dyslexie nebo dysgrafie, jsou často přidružené se zmíněnými syndromy ADHD/ADD. Teoretická část se věnuje reedukaci těchto poruch, hodnocení žáků a psychickému dopadu na vzdělávání žáků. Praktická část je zaměřena na analýzu dat, která byla zjišťována kvalitativním dotazníkovým šetřením. Dotazníkem bylo zkoumáno, jaké znalosti o specifických poruchách učení mají pedagogové, zda mají nějaká školení, jaké přístupy a metody používají, jaké mají zkušenosti s žáky s SPU. Analýza odpovědí poskytuje přehled o aktuálním stavu povědomí o SPU mezi učiteli a identifikuje možné nedostatky či oblasti potřebující další podporu či školení. Dále se praktická část zabývá tokem informací od poradenských zařízení k učitelům a dodržování jejich doporučení. Zjištění této práce by mohla přispět k lepšímu porozumění SPU a zvyšují povědomí o důležitosti odborné přípravy učitelů pro práci s žáky s těmito poruchami. Na základě zjištění lze navrhnout konkrétní opatření a doporučení pro zlepšení podpory žáků s SPU ve vzdělávání.
- ItemPráce s žáky se specifickými poruchami učeníLišková, Karolína; Havlíková Lenka, Mgr. :66576; Palounková Zuzana, Ing. Ph.D. :55520Anotace Tato bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami učení. Práce kombinuje teoretický přehled s praktickým průzkumem, jehož cílem bylo zjistit úroveň znalosti problematiky specifických poruch učení mezi učiteli. Teoretická část je zaměřena na práci s žáky s SPU, na diagnostiku a popis jednotlivých specifických poruch. Teoretická část se věnuje hodnocení žáků a psychickému dopadu na vzdělávání žáků. Praktická část je zaměřena na analýzu dat, která byla zjišťována metodou polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory bylo zkoumáno, jaké znalosti o specifických poruchách učení mají pedagogové, zda mají nějaká školení, jaké přístupy a metody používají, jaké mají zkušenosti s žáky s SPU. Analýza odpovědí poskytuje přehled o aktuálním stavu povědomí o SPU mezi učiteli a identifikuje možné nedostatky či oblasti potřebující další podporu či školení. Zjištění této práce by mohla přispět k lepšímu porozumění SPU. Také zvyšují povědomí o důležitosti odborné přípravy učitelů pro práci s žáky s těmito poruchami. Na základě zjištění lze navrhnout konkrétní opatření a doporučení pro zlepšení podpory žáků s SPU ve vzdělávání.