Browsing by Author "Latislavová, Martina"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemLogopedická prevence a interaktivní tabuleLatislavová, MartinaDiplomová práce se zabývá možným propojením logopedické prevence a vzdělávání s využíváním interaktivní tabule. Cílem diplomové práce je popsat využívání interaktivních tabulí v logopedické prevenci v rámci mateřské školy; vytvořit a v mateřské škole v praxi ověřit soubor digitálních učebních materiálů určených k logopedické prevenci. V teoretické části je nejprve popsána komunikace, narušená komunikační schopnost a logopedická prevence. Dále je charakterizována problematika interaktivních tabulí při výchově a vzdělávání. Následuje část, která se věnuje tématu využívání interaktivních tabulí v předškolním vzdělávání a především možnostem využití interaktivních tabulí při rozvoji komunikační schopnosti a prevenci narušené komunikační schopnosti u dětí. V empirické části je představen autorkou diplomové práce vytvořený digitální učební materiál s názvem Povídálek, který rozvíjí především řeč a sluchové vnímání předškolních dětí a tím působí jako prevence při narušené komunikační schopnosti. V další části je popsán experiment, který proběhl z důvodu ověření přínosu tohoto digitálního učebního materiálu v praxi mateřské školy. Experiment nepřinesl jednoznačné výsledky a využívání digitálního učebního materiálu je tedy závislé spíše na konkrétních podmínkách v mateřských školách a specificích dětí, které do nich docházejí.
- ItemRozvoj komunikačních schopností u dětíLatislavová, Martina
- ItemRozvoj komunikačních schopností u dětí(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Latislavová, Martina; Jehličková, JiřinaBakalářská práce se zabývala problematikou stimulačních programů a jejich vlivem na přípravu předškolního dítěte do základní školy, především v oblasti rozvoje komunikačních schopností. Teoretická část mapovala oblasti předškolních dovedností a jejich rozvoje, oblast narušené komunikační schopnosti předškolního dítěte a stimulační programy využitelné ve výchově a vzdělávání předškoláků. Empirická část orientačně mapovala využití stimulačních programů v praxi předškolního vzdělávání. Věnovala se pozorování dětí předškolního věku, které procházely stimulačním programem Maxík. Vyhodnocovala přínos stimulačního programu Maxík rozhovorem s učitelkou základní školy, která vzdělávala děti, jež stimulační program Maxík absolvovaly. Práce zahrnovala i pohled rodičů, kteří se svými dětmi tento stimulační program absolvovali. Pozorování předškolních dětí, závěry rozhovoru s učitelkou základní školy i reakce rodičů potvrdily pokroky dětí v rozvoji předškolních dovedností.