Browsing by Author "Kyselová, Karolína"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemPodnikatelský plán pro potřeby prezentace záměru věřiteli/investorovi(2018-10-1) Kyselová, Karolína; Mačí Jan, Ing. Ph.D. : 60108Tato diplomová práce se zabývá problematikou podnikatelského plánu a jeho tvorby za účelem prezentace záměru investorovi/věřiteli s cílem získání finančních prostředků. Práce se zaměřuje na strukturu podnikatelského plánu s tím, že zároveň připouští, že podoba plánu není nikde striktně vymezena. Jelikož práce věnuje pozornost způsobu získání financí od investora, jsou v této souvislosti vysvětleny pojmy, kterými jsou investiční činnost, investor a věřitel. Zvoleným podnikatelským subjektem zkoumání pro diplomovou práci byl zvolen start-up z oblasti IT. V literárně-rešeršní rovině se práce zaměřuje na vysvětlení samotného pojmu start-up a na různé formy financování. Na základě spolupráce se dvěma investory a získání praktického příkladu podnikatelského plánu vznikajícího start-upu je korekcí plánu na základě požadavků obou investorů navržen plán tak, aby měl po obsahové stránce co největší vypovídací hodnotu. Zároveň práce dochází ke zjištění, že každý investor klade důraz při hodnocení podnikatelských plánů na jiný charakter informací. Závěrem je nastíněna možná struktura obecného podnikatelského plánu.
- ItemStart-up podnikání z pohledu podnikových cílůKyselová, KarolínaTato bakalářská práce se zabývá problematikou start-upů. Start-upy představují pojem v současné době velmi skloňovaný. Práce se věnuje vytyčení pojmu start-up jakožto vývojové fázi firmy, jeho gramatickému významu i definici. Zaměřuje se na samotný průběh vzniku start-upu, od počátečního nápadu až po celkové financování a realizaci. Práce se rovněž zaměřuje na start-upovou situaci jak na území České republiky, tak rovněž na území severské země Finsko. Teoreticky jsou popsány druhy podnikových cílů a funkcí podniku. S ohledem právě na podnikové cíle se v práci lze setkat s porovnáním dvou start-upů, přičemž jeden z nich je ve fázi před uvedením produktu na trh, a druhý se na trhu nachází již druhým rokem. Rovněž se práce kromě samotné komparace cílů obou start-upů věnuje vzniku jejich nápadu, realizaci týmu a způsobu financování. Na základě provedených rozhovorů se zástupci zvolených start-upů došlo k zjištění, že se přístup k podnikovým cílům liší vzhledem k odlišnosti vývojové fáze obou start-upů.