Browsing by Author "Kroupová, Pavla"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemAnalýza nejčastějších českých chyb ve výslovnosti a přízvuku angličtiny(2012-01-01) Kroupová, Pavla
- ItemAnalýza nejčastějších českých chyb ve výslovnosti a přízvuku angličtiny(Technická Univerzita v Liberci, 2012-01-01) Kroupová, Pavla; Karásková, NicolaThe subject matter of this thesis is to find out and analyse the most frequent pronunciation errors of Czech secondary student speakers learning English. The most frequent pronunciation errors; however, are not always the most significant. Since the most significant pronunciation errors may cause even misunderstanding and communication breakdown, which is undesirable, the author wanted to find out and analyse these errors so that English learners could avoid them. The author focused on the articulation of individual phonemes. Thus, suprasegmental aspects such as intonation, stress and rhythm were not taken into consideration. In order to find out all the errors mentioned above, the research involving students of English was conducted. As the author anticipated that the students would probably have problems regarding pronunciation in specific areas, the aim was to find out what the expectations and the reality are. The author also asked question: Why do students commit these errors? Thus, a list of theoretical justification for the errors committed is included.
- ItemSupplementary Pronunciation Exercises to Primary and Lower-Secondary English Textbooks(Technická Univerzita v Liberci, 2015-01-01) Kroupová, Pavla; Malá, MarcelaPředmětem této diplomové práce je analyzovat sadu učebnic angličtiny určenou pro základní školy (Project, druhé vydání) z hlediska výuky výslovnosti. Na základě této analýzy jsou navržena doplňující cvičení. Důvodem je snaha ulehčit českým mluvčím, kteří se učí anglicky, osvojit si anglickou výslovnost. Tudíž se autor této práce nezaměřuje pouze na možnou ''neúplnost'' učebnic, ale bere v potaz také další faktory, které mohou hrát roli při osvojování si výslovnosti cílového jazyka. Proto při výběru seznamu doplňujících výslovnostním cvičení a aktivit hrály roli také následující faktory: potenciální potíže, kterým by čeští mluvčí učící se anglické výslovnosti mohli čelit; jejich věk a pokročilost či srovnání anglického a českého jazyka. Cílem práce bylo zjistit bylo zjistit efektivity navržených doplňujících cvičení, čehož bylo dosaženo pomocí výzkumu. Teoretická část se zabývá obecnou terminologií vztahující se k tématu a cílem je také objasnit tematiku týkající se praktické části výzkumu. Praktická část je zaměřena na analýzu učebnic a na prezentaci výzkumu. Data získaná na základě tohoto výzkumu jsou v této části práce prezentována a analyzována.