Browsing by Author "Kolmanová, Eva"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemPéče o děti s ADHD na 1. stupni základních školKolmanová, EvaBakalářská práce je se zabývá péčí o děti s ADHD na 1. stupni základních škol a informovaností učitelů a vychovatelů o této poruše. Práce seznamuje o způsobech optimální péče o tyto děti ve školním i domácím prostředí, dále o možnostech využití různých forem terapie, které dnešní medicína a psychiatrická či psychologická péče nabízí. Provedený výzkum analyzuje názory učitelů, vychovatelů, speciálních pedagogů na tuto problematiku. Pozorování je zaměřeno na to, jestli za dodržování určitých pravidel při práci s dětmi s ADHD může dojít ke zlepšení nebo zmírnění příznaků a důsledků této poruchy.
- ItemVýuka cizích jazyků u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni ZŠ(2018-6-7) Kolmanová, Eva; Brzáková Beksová Kateřina, ThDr. Th.D. : 64103; Kolář Milan, doc. Ing. CSc. Skolitel : 54736; Joklíková Hana, Mgr. Ph.D. Konzultant : 64101; Loosová Jana, Ing. Ph.D. Konzultant2 : 66340Diplomová práce se zabývá výukou cizích jazyků na 1. stupni základní školy, a to především se zaměřením na anglický a německý jazyk. Cílovou skupinu cizojazyčného vyučování tvoří žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, jakými jsou specifické potřeby učení, porucha pozornosti s hyperaktivitou, logopedická vada, lehké mentální postižení a Aspergerův syndrom. Pozornost je věnována i žákům nadaným a dětem vyrůstajícím v bilingvním rodinném a sociálním prostředí. Práce nás seznamuje nejenom s tradičními metodami výuky, ale především s metodami a formami, které jsou inovativní a vhodné nejenom pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, ale i pro žáky, kteří nemají deficity v oblasti kognitivních funkcí.Výzkum prováděný v rámci diplomové práce analyzuje potřeby obou zmíněných skupin v rámci cizojazyčného vyučování, jejich interakci při jednotlivých aktivitách, vztah k výuce cizích jazyků a ke spolupráci s německou školou, které se žáci pravidelně zúčastňují.