Browsing by Author "Kaiserová, Anna"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemAsistent pedagoga v inkluzivním vzdělávání(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2017) Palounková, Zuzana; Joklíková, Hana; Kaiserová, Anna; Košťáková, Markéta; Lindová, Kateřina; Točíková, JanaThe paper is focused on the role of a teacher assistant in inclusive education in the Czech Republic. In the introduction, the authors present basic theoretical information that relates to the solved topic. After the theoretical introduction, some results of research carried out at regular and alternative schools in the Czech Republic (as part of the SGS-FP-TUL 14/2017 project titled “Teacher Assistant for Inclusive Education”) are presented. The results point to interesting facts that are related to teacher assistants’ work and the conception of their role in education of pupils with special educational needs.
- ItemAsistent pedagoga ve vzdělávání žáků se zrakovým postiženímKaiserová, Anna; Joklíková Hana, Mgr. Ph.D. : 64101; Kolář Milan, doc. Ing. CSc. Skolitel : 54736; Meier Miroslav, Mgr. Ph.D. Konzultant : 58920; Loosová Jana, Ing. Ph.D. Konzultant2 : 66340Diplomová práce pojednává o asistentech pedagoga, kteří se podílejí na výchově a vzdělávání žáků se zrakovým postižením v České republice. Teoretická část popisuje zrak a jeho význam pro člověka. Definuje zrakové postižení a dělí je dle různých kategorií. Práce se dále zabývá vzděláváním jedinců se zrakovým postižením a nastiňuje podmínky inkluzivního vzdělávání v České republice. Podrobněji mapuje osobnost asistenta pedagoga, jeho náplň práce, kompetence a činnosti v jednotlivých předmětech. Empirická část zjišťuje informace o asistentech pedagoga, kteří se podílejí na výchově a vzdělání jedinců se zrakovým postižením na 1. stupni základní školy. Mapuje délku praxe, vzdělání, pracovní místo a aktivity, které AP dělají v jednotlivých předmětech. Empirická část je doplněna pěti rozhovory s asistenty pedagoga, kteří se podílejí na výchově a vzdělávání jedinců se zrakovým postižením na 1. stupni základní školy. Výsledky ukázaly, že většina AP jsou ženy. Z dotazníkového šetření je patrné, že nejvíce se AP podílejí na bezpečnosti během vyučovacích hodin a přestávek. Lze konstatovat, že více než polovina AP pracuje s celou třídou a všichni AP se účastní hlavně hodin českého jazyka, matematiky, prvouky, vlastivědy, přírodopisu a tělesné výchovy. AP potřebnou kvalifikaci v nejvyšší míře získali na vysoké škole a praktické dovednosti se naučili nejvíce praxí a samostudiem. O tom, že je práce AP smysluplná a potřebná, rozhodla většina respondentů