Browsing by Author "Jandura, Pavel"
Now showing 1 - 15 of 15
Results Per Page
Sort Options
- ItemInovace manipulačního vozíku(Technická Univerzita v Liberci, 2016-01-01) Jandura, Pavel; Mašín, IvanDiplomová práce řeší inovaci zařízení určeného k vychystávání a transportu výrobků mezi operacemi ve firmě Denso Manufacturing Czech s.r.o. Inovace je zaměřena na návrh nového manipulačního vozíku. Po identifikaci požadavků zákazníka je vypracováno 5 variant možných řešení. Následně je vybrána jedna varianta, která je zpracovaná včetně výkresové dokumentace. Na závěr je inovace zhodnocena.
- ItemInovace manipulačního vozíkuJandura, Pavel
- ItemInovace pracovních a manipulačních pomůcek pro montážní operace(Technická Univerzita v Liberci, 2011-01-01) Jandura, Pavel; Mašín, IvanThe result of this thesis is an innovation of the working and manipulation tools in the process of the assembling. The document explains a new possibilities during the assembling procedure. The main chapter describes the detailed proposals of some possible concepts and the following design solutions. The task is to improve the ergonomy and increase the efficiency of two selected assembling procedures.
- ItemInovace pracovních a manipulačních pomůcek pro montážní operace(2011-01-01) Jandura, Pavel
- ItemNapájecí systém palubní sítě elektromobilu(Technická Univerzita v Liberci, 2014-01-01) Vích, Lubomír; Jandura, PavelTato diplomová práce se zabývá problematikou a návrhem napájecího systému palubní sítě elektromobilu. Práce seznamuje se zapojením elektrické palubní sítě auta a elektromobilem samotným. Nahlíží také na univerzitní elektrické automobily, které byly vyrobeny, nebo jsou navržené. Dále se zabývá problematikou měničů a následně spínaných zdrojů, na jejich koncepci je postavena celá práce. Jsou zde popisovány druhy spínaných zdrojů a funkce jednotlivých částí zdroje. V druhé části obsahuje návrh snižujícího DC/DC měniče, který je určený pro napájení palubní sítě elektromobilu z vysokonapěťové trakční baterie. Vysvětluje a testuje celou jeho funkci. Závěr práce obsahuje samotnou výrobu měniče a jeho možnou instalaci na školní elektromobil.
- ItemNávrh a realizace virtuální laboratorní úlohy "Míchací zařízení pro přípravu potravinářské směsi"(Technická Univerzita v Liberci, 2007-01-01) Jandura, Pavel; Diblík, MartinCílem Bakalářské práce je návrh technologického procesu výroby potravinářské směsi. Jedná se o teoretickou koncepci zařízení, včetně použitých stavebních komponent jako jsou nádrže, potrubí, míchací zařízení, čerpadla apod. Dále provést výběr vhodných senzorů, akčních členů a řídících jednotek z aktuálních katalogů příslušných výrobců. Řízení technologického procesu bude řešeno pomocí programovatelného automatu Siemens Simatic S7-300 včetně vytvoření jeho řídícího programu v jazyce Siemens STEP7. Dalším cílem této práce je provést Vizualizaci technologického procesu. Pro tento účel byla vybrána aplikace ControlWeb5 společnosti Moravské Přístroje a.s. Tato aplikace běží na klientském PC a komunikuje s programovatelným automatem pomocí technologie OPC. ControlWeb5 umožní ovládání akčních členů technologického procesu z osobního počítače a zároveň zobrazí aktuální stav celého procesu jednak pomocí dat příchozích z PLC a jednak z dat, které si vizualizace v Demonstračním režimu dokáže vytvořit sama.
- ItemNávrh a realizace virtuální laboratorní úlohy Míchací zařízení pro přípravu potravinářské směsi(2007-01-01) Jandura, Pavel
- ItemNávrh silové části veřejné dobíjecí stanice pro elektromobily(Technická Univerzita v Liberci, 2016-01-01) Velechovský, Ondřej; Jandura, PavelCílem této práce je navrhnout silovou část funkčního modelu veřejné dobíjecí stanice pro elektromobily. V úvodu práce je čtenář zasvěcen do problematiky dobíjení elektromobilů a jsou zde rozděleny jednotlivé nabíjecí režimy. Dále zde jsou uvedeny jednotlivé druhy nabíjecích hlavic a zásuvek podle normy IEC 62196. V dalších kapitolách je popsána řídicí elektronika napájecích stanic s převážným zaměřením na tu od společnosti Phoenix Contact a způsob komunikace mezi vozidlem a dobíjecí stanicí. Následuje samotný popis návrhu stanice, průřezy zvolených vodičů a výpis jednotlivých komponent. Dále jsou popsána jednotlivá zapojení pomocí ''výstřižků'' ze schémat a je načrtnuta jejich funkce jako i popis funkce samotné navržené dobíjecí stanice. V závěru se nachází zhodnocení návrhu stanice a vysvětlení důvodu, proč není model fyzicky realizován. K práci jsou přiloženy nevázané přílohy, kde nevázaná příloha A je navržené schéma stanice a nevázaná příloha B jsou nabídnuté ceny jednotlivých komponent.
- ItemOvěření vlastností moderních fotovoltaických článků a stavba FV panelu(Technická Univerzita v Liberci, 2014-01-01) Albrecht, Daniel; Jandura, PavelJako bakalářskou práci jsem si vybral téma o fotovoltaických článcích. V první části se zabývám jaké druhy fotovoltaickách článků existují a jaké jsou nejčastěji používány. V druhé časti je práce zaměřena na použití vývojového programu LabVIEW. V poslední části se provádí měření a zpracování hodnot z panelů.
- ItemŘídicí jednotka elektromobilu(Technická Univerzita v Liberci, 2013-01-01) Puncman, Antonín; Jandura, PavelCílem této diplomové práce je pochopení a přiblížení elektromechanických komponent elektromobilu, analýza možností snímání, zisku a zobrazení jízdních a palubních údajů, a to i s ohledem na dostupné komponenty dané konstrukcí. Následně se projekt zabývá definicí požadavků na řídicí jednotku, a z ní vyplývajících specifikací sběrnicí (CAN, RS232), a periférií jednotkou ovládaných. V další části projekt rozhoduje volbu mikrokontroléru AT90CAN128, vhodného pro komunikaci s danými perifériemi. V kapitolách o hardwaru je dokumentována volba zobrazovacích prvků, volba nových a úprava konstrukcí daných ovládacích prvků. Navazující dokumentovaná část tohoto projektu zaznamenává vývoj, navržení, sestrojení a zapojení celé jednotky. Programování a testování pak zahrnuje kompletní fyzickou instalaci a přípravu na vozidle, včetně úpravy stávajících komponent. V závěru práce pojednává o dalších možnostech rozšíření jednotky a definuje nové podklady a požadavky pro další generaci řídicích jednotek pro elektromobil.
- ItemSoučasné trendy optimálního řízení pohonů a energetických úložišť v elektromobilech a městské trakci(Technická Univerzita v Liberci, 2015-01-01) Jandura, Pavel
- ItemSoučasné trendy optimálního řízení pohonů a energetických úložišť v elektromobilech a městské trakci(Technická Univerzita v Liberci, 2015-12-9) Jandura, Pavel; ; Černohorský Josef, doc. Ing. Ph.D. Skolitel : 54931; Rozkovec Jiří, Mgr. Konzultant : 56638; Pifková Monika, Ing. Konzultant2 : 65313Disertační práce je věnována vzájemně provázané problematicenávrhu optimálně řízených trakčních pohonů elektrických vozidela využití moderních úložišť elektrické energie v elektrické trakci.První oblast řešení se zabývá teoretickým rozborem a simulací vybranýchkoncepcí hnacích ústrojí s vysokou celkovou účinnosti přisoučasném respektování dynamiky jízdy vozidla. Dále pak návrhemtrakční baterie vozidla, využívající nových poznatků a technologií.Pro experimentální ověření vybraných metod byl na Technické univerzitěv Liberci realizován koncept lehkého bateriového elektromobilu.Ten je ve své druhé generaci vybaven prototypem hnacíhoústrojí moderní koncepce. Jedná se o ústrojí s jednorychlostní převodovkoua dvěma odlišnými střídavými elektromotory s oddělenýmřízením momentu. Tento typ hnacího ústrojí charakterizuje dosaženímaximální účinnosti pohonu ve všech provozních režimech s ohledemna co možná nejnižší technologickou a výrobní náročnost. Proexperimentální elektromobil byl také realizován prototyp trakčníbaterie s možností osazení hybridním termálním managementem.Druhá oblast řešení popisuje metody pro optimální využití rekuperovanéenergie u vozidel závislé trakce za pomoci úložišť elektrickéenergie. Diskutovaná jsou jak mobilní, tak stacionární řešení proreálná data, získaná dlouhodobým měřením tramvajového provozuv Liberci. Práce se zaměřuje především na návrh úložiště na bázisetrvačníku pro tuto konkrétní aplikaci.
- ItemVývoj frekvenčního měniče(Technická Univerzita v Liberci, 2013-12-20) Jandura, Pavel; Černohorský, JosefCílem Diplomové práce je vyvinout a realizovat funkční frekvenční měnič, vhodný pro řízení otáček asynchronních motorů. Vlastní vývoj zařízení reflektuje jednak požadavek dimenzování měniče na žádaný výkon, či volbu napájecí soustavy, ale také možnost vyzískat z měniče co nejvíce parametrů, vypovídajících o jeho funkci a v něm probíhajících dějích. Z nabídky obvodů, určených právě pro řízení frekvenčních měničů otáček, zadání nejlépe vyhovuje integrovaný obvod MC3PHAC od výrobce Freescale Semiconductor, Inc. Tento obvod pak tvoří základní stavební kámen řízení frekvenčního měniče, jelikož v sobě integruje všechny nezbytné funkce pro řízení 3.fázových asynchronních motorů v otevřené smyčce pomocí skalárního, tzv. U/f řízení. Návrh výkonové části měniče (střídače) odpovídá struktuře se sedmi spínacími prvky IGBT. Výsledná realizace měniče je rozčleněna do tři samostatně funkčních bloků - desek plošných spojů, které navzájem komunikují. Součástí práce jsou příslušné výpočty a popis zapojení vybraných obvodů, jednoduchý návod k obsluze a seznam použitých součástek.
- ItemVývoj frekvenčního měniče(2009-01-01) Jandura, Pavel
- ItemZobrazovací jednotka pro experimentální elektromobil(Technická Univerzita v Liberci, 2015-01-01) Kovář, Jan; Jandura, PavelCílem práce je funkční zobrazovací jednotka experimentálního elektromobilu. Zobrazovací jednotka musí umět číst data přenášená po CAN sběrnici. Po této CAN sběrnici bude komunikovat frekvenční měnič, BMS, nabíječka baterie, volící páka DSG převodovky. Dalším problémem je zprovoznění modulu LCD displeje připojeného k systému Arduino včetně jeho dotykové vrstvy. Po splnění těchto kroků se dostávám k vytvoření zobrazovacího zařízení informujícího o stavech vozidla. Je zde požadavek na řidičsky přívětivé rozvržení informujících prvků a jejich viditelnost. V teoretické části diplomové práce se zabývám popisem CAN sběrnice, výběrem vhodného mikrokontroléru a informacemi o použitých komponentách sestavené zobrazovací jednotky. V praktické části je cílem představit použité knihovny a jejich implementaci pro náš účel. Po těchto přípravách jsem představil palubní desku s uživatelsky přijatelným rozhraním. Nezbytnou součástí práce je CD-ROM obsahující tuto zprávu, veškeré zdrojové kódy a záznamy měření CAN komunikace.