Browsing by Author "Housarová, Blanka"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- ItemAdaptace dětí v předškolním věku na vstup do mateřské školy(Technická Univerzita v Liberci, 2014-01-01) Šafaříková, Šárka; Housarová, BlankaPředložená bakalářská práce se zabývá problematikou adaptace dětí v předškolním věku na vstup do mateřské školy. Jejím cílem je zmapovat, jak probíhá proces adaptace dětí intaktních a dětí se znevýhodněním do mateřské školy. Práci tvoří část teoretická, která vychází ze zpracování a prezentace odborných pramenů, objasňuje pojmy adaptace, adaptační období, adaptační proces. Praktická část se opírá o dotazníkové šetření, kterým zjišťuje postoje rodičů a učitelek v adaptačním období dětí.
- ItemAlternativní a augmentativní komunikace(2011-01-01) Housarová, Blanka
- ItemDyslalie u dětí na prvním stupni základních škol(Technická Univerzita v Liberci, 2013-01-01) Jindrová, Soňa; Housarová, BlankaTéma bakalářská práce je ''Dyslalie u dětí na prvním stupni základní školy''. Cílem této práce je zjistit, jak se základní školy v okrese Jablonec nad Nisou staví k této problematice a jakým způsobem se podílí na zajišťování logopedické péče o děti s dyslalií. Zajímá nás, kdo provádí logopedickou péči u těchto dětí ve škole, zda spolupracuje s odborníky a zda je jeho práce dostatečně finančně ohodnocena. Práce je rozdělena do dvou stěžejních oblastí, a to na část teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou popsány základní pojmy související s komunikací, dyslalií, narušenou komunikační schopností a logopedickou péčí ve školství. Empirická část obsahuje vyhodnocení vlastního průzkumu prostřednictvím dotazníku, který byl určen pro ředitele základních škol v okrese Jablonec nad Nisou. Výsledky, kterých bylo dosaženo průzkumným šetřením, jsou shrnuty a vyhodnoceny v závěrečné části práce.
- ItemEdukace žáků s mentálním postižením a poruchami autistického spektra(2011-01-01) Housarová, Blanka
- ItemKochleární implantace u dětí se sluchovým postižením(Technická Univerzita v Liberci, 2013-01-01) Kratochvílová, Jitka; Housarová, BlankaBakalářská práce se zabývala kochleární implantací u neslyšících dětí. Cílem práce bylo popsat problematiku kochleární implantace a proces rozhodování rodičů dítěte se sluchovým postižením o tomto závažném lékařském zákroku. Práci tvořily dvě stěžejní části. Jednalo se o část teoretickou, která s využitím odborných zdrojů popisovala základní pojmy týkající se sluchu a sluchového postižení, seznamovala s kochleární implantací a procesem přijetí postiženého dítěte rodiči. V části empirické bylo pomocí interview zjišťováno, jak probíhalo rozhodování rodičů, jaké faktory ho ovlivňovaly, jaká byla očekávání rodičů a zda se tato očekávání naplnila.
- ItemPorozumění řeči u dětí s vývojovou dysfázií(Technická Univerzita v Liberci, 2014-01-01) Račinská, Ivana; Housarová, BlankaDiplomová práce se zabývá problematikou porozumění řeči u dětí s vývojovou dysfázií. První část je věnována teoretickému zpracování vývojové dysfázie, terminologii, etiologii, symptomatologii. Dále je popsána oblast logopedické diagnostiky a porozumění řeči. Empirická část se zabývá kvantitativním a kvalitativním hodnocením morfologicko-syntaktické roviny řeči. Výsledky testování u dětí s vývojovou dysfázií v roce před nástupem do základní školy jsou porovnávány s výsledky intaktní skupiny stejné věkové kategorie.
- ItemPoruchy autistického spektra(Technická Univerzita v Liberci, 2013-01-01) Faistauerová, Dita; Housarová, BlankaBakalářská práce se zabývá problematikou dětí s poruchou autistického spektra. Cílem práce je objasnit problematiku výchovy a vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra a zjistit, jaké specifické výchovně vzdělávací metody práce používají pedagogové a speciální pedagogové v základní škole běžného typu, v základní škole praktické a v základní škole speciální při práci s těmito dětmi v praxi. Práci tvoří dvě stěžejní oblasti. Jednou touto oblastí je teoretická část, ve které je s použitím odborných zdrojů vymezeno používání pojmů poruchy autistického spektra a pervazivní vývojové poruchy. Dále se věnuje historickému přehledu vývoje terminologie, příčinám vzniku autismu, epidemiologii, projevům, diagnostice a klasifikaci poruch autistického spektra. Zabývá se specifiky výchovy a vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra, vývojem a systémem péče výchovy a vzdělávání těchto dětí v České republice a používáním specifických metod a přístupů v intervenci u žáka s poruchou autistického spektra v rámci výuky v praxi. Druhou oblastí bakalářské práce je praktická část, která přináší výsledky dotazníkového šetření, kterým bylo zjišťováno využívání specifických metod a přístupů vyučujícími při výchově a vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra v praxi a podmínky pro výchovu a vzdělávání těchto dětí na základní škole běžného typu, základní škole praktické a základní škole speciální.
- ItemRaná péče o děti s dětskou mozkovou obrnou(Technická Univerzita v Liberci, 2012-01-01) Diblíková, Regina; Housarová, BlankaBakalářská práce se zabývala problematikou rané péče o děti s dětskou mozkovou obrnou. Jejím cílem bylo charakterizovat problematiku rané péče o děti s dětskou mozkovou obrnou a zjistit, jakým způsobem a kdy se dostává rodičům dětí s dětskou mozkovou obrnou raná péče, a najít možné způsoby, které by napomohly k včasné informovanosti rodičů. Bakalářskou práci tvořily dvě stěžejní oblasti. Jednalo se o část teoretickou, která s využitím odborných zdrojů popisovala a objasňovala pojmy z oblasti rané péče, poradenského systému v České republice a dětské mozkové obrny. Praktická část bakalářské práce se zabývala zjišťováním informací pomocí dotazníku, který vyplňovalo 40 rodičů dětí s dětskou mozkovou obrnou ze tří speciálních mateřských škol. V praktické části bylo zjišťováno, jaká je informovanost rodičů dětí s dětskou mozkovou obrnou o rané péči a jakým způsobem a kdy se jim dostává raná péče. Výsledky praktické části prokázaly, že většina rodičů se domnívá, že nejsou o možnosti služeb rané péče včas (do tří měsíců po stanovení diagnózy odborným lékařem) a dostatečně informováni. Výsledky průzkumu vyústily v konkrétní navrhovaná opatření v oblasti včasné informovanosti rodičů dětí s dětskou mozkovou obrnou o službě rané péče, v častější spolupráci rané péče a odborné veřejnosti a v požadavku dalšího možného rozšíření informací o rané péči. Získané výsledky mohou sloužit zejména odborné veřejnosti (dětským lékařům, neurologům, fyzioterapeutům a dalším) nebo přímo pracovníkům rané péče, kteří by se mohli touto prací inspirovat a vynaložit větší úsilí ke spolupráci s odbornou veřejností.
- ItemŘečová výchova pro žáky s MP a poruchami autistického spektra(2011-01-01) Housarová, Blanka
- ItemÚroveň slovní zásoby dnešních dětí v předškolním věku(Technická Univerzita v Liberci, 2012-01-01) Vidnerová, Petra; Housarová, BlankaBachelor thesis Today´s level of vocabulary in preschool children shows what level is the vocabulary of preschool children in the sample. At the same time it examined if the vocabulary is different for age and gender of children. Theoretical part of the bachelor thesis characterized explanation of terms which are connected with vocabulary. Characteristics based on the study of literature and its comparison. These were terms such as communication,ontogenesis of speech and language,language of levels speech. Then it explained terms such as vocabulary and curricula which are integral part of working preschools,where children´s vocabulary is developed best.In practical part the test was chosen as a survey method. The test for finding children´s vocabulary was divided into two parts. The first part helps to find passive vocabulary level of the child. In the second part active vocabulary level was examined. This part contains characteristics of research sample,length of survey,aims,conditions of work and subsequent analysis of the results of collected data. These results were provided with a suitable commentary and proposals of steps were resulted. They mainly concerned with methodological recommendations for developing children´s vocabulary.