Browsing by Author "Hariková, Dana"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
- ItemGenderová identita v postmoderní společnostiHariková, Dana; Kalábová Helena, PhDr. Ph.D.; Skolitel : 55397 Lenfeld Petr, prof. Dr. Ing.; Konzultant : 54953 Herajn Pavel, Ing.; Konzultant2 : 63852 Pilip Ivan, Ing.Název bakalářské práce: Genderová identita v postmoderní společnostiJméno a příjmení autora: Dana HarikováAkademický rok odevzdání bakalářské práce: 2014/2015Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Helena Kalábová, Ph.D.Resumé:Bakalářská práce se zabývá tématem genderové identity v postmoderní společnosti. Cílem předložené bakalářské práce je popsat problematiku genderu a zjistit, jak aktivně děti pracují se svým genderem během každodenních aktivit v mateřské škole. Zda jsou tyto děti již natolik genderově vyhraněné, že se to projeví při výběru aktivit. A jestli existují rozdíly mezi chlapci a dívkami při projevování své genderové příslušnosti. Dalším cílem výzkumu je prověřit, jestli při projevech genderové identity hraje roli věk dětí.V prvních kapitolách teoretické části práce je nastíněn vývoj ženské a mužské role ve společnosti. Je zde vymezen pojem gender, genderová identita, genderová role a genderové stereotypy. Další kapitola se věnuje vývoji genderové identity. Pozornost je zaměřena na rodinu, kde se genderová identita dítěte začíná vytvářet. Je zmíněn vliv mateřské školy a médií. Poslední kapitola popisuje specifika předškolního období.V empirické části práce jsou představeny výsledky výzkumu, který se věnoval otázce genderové identity dětí v mateřské škole. Použité metody sběru dat byly strukturované pozorování a individuální řízený rozhovor. Výsledky bakalářské práce ukázaly, že děti v mateřské škole aktivně projevují svoji genderovou identitu. Při těchto projevech jsou aktivnější starší děti. Dále z výsledků vyplynulo, že chlapci aktivně projeví svůj gender častěji než dívky.