Browsing by Author "Chrzová, Dušana"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemDomácí a ústavní péče o děti s těžkým zdravotním postižením(Technická Univerzita v Liberci, 2014-01-01) Marešová, Michaela; Chrzová, DušanaBakalářská práce se zabývá problematikou domácí a ústavní péče o děti s těžkým zdravotním postižením. Jejím cílem je charakterizovat specifika domácí a ústavní péče o děti s těžkým zdravotním postižením, a dále zmapovat situaci v rodinách a ústavech, vychovávajících dítě s těžkým zdravotním postižením a vliv tohoto postižení na rodinu. Práce je zpracována ve dvou částech, teoretické a praktické. Teoretická část bakalářské práce s pomocí odborných publikací, internetových zdrojů a dalších pramenů klasifikuje osoby se zdravotním postižením, popisuje historický vývoj přístupu společnosti k lidem s postižením, možný vliv postižení dítěte na rodinu a s tím související reakci a proces akceptace postižení dítěte rodiči. Praktická část pomocí průzkumného dotazníkového šetření zjišťuje, do jaké míry je život rodiny dítěte s těžkým zdravotním postižením a jejich jednotlivých členů touto skutečností ovlivněn. Dále zjišťuje názory odborníků na přístup rodičů k dětem, které jsou vychovávány mimo nebo v rodině a na současný trend v edukaci těchto dětí. Opatření, navrhovaná v závěru bakalářské práce, směřují ke zlepšení informovanosti rodin, vychovávajících dítě s těžkým zdravotním postižením, o možnostech pomoci a podpory se strany státu a neziskových organizací, k optimalizaci spolupráce ústavů a rodin dětí, žijících v ústavu a v neposlední řadě směřují do oblasti náhradní rodinné péče o děti s těžkým zdravotním postižením.
- ItemPřipravenost pedagogů pro práci ve školní družině(Technická Univerzita v Liberci, 2013-01-01) Plzenská, Zuzana; Chrzová, DušanaBakalářská práce se zabývá připraveností pedagogů pro práci ve školní družině. Cílem práce je charakterizovat specifika školní družiny základní školy běžného typu ve srovnání s družinou základní školy speciální pro děti se zdravotním postižením a zjistit jaká je odborná připravenost pedagogů pro práci ve školní družině. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. V teoretické části je na základě odborných zdrojů popsán historický vývoj školní družiny a její současné pojetí. Charakterizována jsou specifika jednotlivých typů školní družiny. Dále se zaměřuje na jednotlivé typy zdravotního postižení včetně specifik výchovy a vzdělávání žáků s tímto postižením. Vymezuje předpoklad odborné kvalifikace pedagoga pro práci ve školní družině a požadavky na jeho další vzdělávání. Zmiňuje výzkum Národního institutu dětí a mládeže, který se mimo jiné zabýval připraveností pedagogických pracovníků při začleňování dětí do volnočasových aktivit. Empirická část obsahuje výsledky dotazníkového šetření, kterým jsme zjišťovali uznání nutnosti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků školní družiny základní školy běžného typu a školní družiny základní školy speciální, a dále zda pedagogičtí pracovníci školní družiny základní školy běžného typu znají specifika výchovného působení pedagogických pracovníků družin základních škol speciálních pro děti se zdravotním postižením. Zjištěné údaje mohou přispět k povědomí o odborné připravenosti pedagogů ve školních družinách a úrovni jejich odborné zaměřenosti na výchovu a vzdělávání žáků se zdravotním postižením vzhledem k současným integračním trendům.
- ItemStudent se speciálními potřebami na VŠ : příručka pro akademické pracovníky TUL(2014-01-01) Potměšil, Miloň; Chrzová, Dušana; Krejčová, Lenka; Průchová, Emilie