Browsing by Author "Bečvárovská, Petra"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemAutismus(2013-01-01) Bečvárovská, Petra
- ItemAutismus(Technická Univerzita v Liberci, 2013-01-01) Bečvárovská, Petra; Kadavá, JanaBakalářská práce se zabývala problematikou autismu. Zaměřili jsme se na vysvětlení pojmu, historii a současné pojetí autismu, dále také na výchovu a vzdělávání autistických dětí, pro zajímavost jsme si vyjmenovali některé mýty, které se s problematikou autismu pojí. Cílem bylo objasnit základní informace a problematiku autismu. Práci tvořily dvě části a to část teoretická, která se zaměřila na teoretické pojetí autismu. Druhá část byla praktická, ve které jsme vycházeli z 20 vyplněných dotazníků. Respondenty byly rodiny s dětmi s autismem. Výsledky ukazovaly, že informovanost intaktní společnosti není dostatečná, stejně tak, že pro rodiny dětí s autismem je nejtěžší začlenění jejich postiženého dítěte mezi ostatní nepostižené vrstevníky. Z těchto výsledků vyplývají níže zmiňovaná navrhovaná opatření. Největším přínosem při zpracování této bakalářské práce bylo hlubší poznání problematiky a získání nových informací o autismu.
- ItemSystém logopedické péče v České republice(2015-06-04) Bečvárovská, Petra; Kramerová Michaela, PhDr.; Skolitel : 55255 Ševčík Ladislav, prof. Ing. CSc.; Konzultant : 54923 Koprnický Jan, Ing. Ph.D.; Konzultant2 : 63878 Kučera Lukáš, Ing.Diplomová práce se zabývala problematikou poskytování logopedické péče na území České republiky, její historií a rozdělením do jednotlivých resortů. Dále jsme si vysvětlili pojem narušená komunikační schopnost a vyjmenovali metody logopedické intervence. Práci tvořily dvě části, a to část teoretická, která se zaměřila na teoretické pojetí logopedické péče a možností jejího poskytování na našem území a na Slovensku. Druhá část byla empirická, ve které jsme vycházeli ze 40 dotazníků rozeslaných po celém území České republiky. Respondenty byli rodiny s dětmi docházející na logopedii. Výsledky empirické části potvrdily fakt, že na logopedii dochází častěji chlapci než dívky. Výsledky naopak vyvrátily názor, že logopedickou péči vyhledávají častěji rodiny dětí ve věku 4 let než dětí, které již nastoupily do základní školy a také to, že rodiny nejsou spokojené s četností návštěv logopedického zařízení. Největším přínosem při zpracování diplomové práce bylo hlubší nahlédnutí do problematiky týkající se poskytování logopedické péče v České republice.