Browsing by Author "Švanda, Zbyněk"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemKomunikace žáků a učitelů na druhém stupni základní školyŠvanda, ZbyněkDiplomová práce se zabývá srovnáváním pedagogických forem komunikace v předmětech informatika a anglický jazyk u žáků a učitelů 2. stupně ZŠ na vzorku čtyř tříd, z toho dvou tříd anglického jazyka a dvou tříd předmětu informatika. Jako výzkumnou otázku jsem si stanovil, zda lze efektivní komunikací učitele zvýšit zájem žáků o předmět. Nejprve jsou uvedeny poznatky z odborné literatury, které byly nápomocné při dokládání a rozpracování výzkumné otázky. Poté následuje samotný výzkum, jehož metody, průběh a zhodnocení jsou obsaženy v praktické části. Ke koncipráce se nachází diskuze, ve které jsou shrnuta úskalí výzkumu. V závěru je zodpovězena výzkumná otázka a doporučení pro další využití této práce.
- ItemVideotutoriál studenta Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci(2013-01-01) Švanda, Zbyněk
- ItemVideotutoriál studenta Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci(Technická Univerzita v Liberci, 2013-01-01) Švanda, Zbyněk; Drábková, JindraBakalářská práce se zabývá tvorbou vizuálních materiálů, sloužících jako návod pro studenty, kteří nově nastupují na fakultu. Důvodem pro vytvoření těchto materiálů byl častý problém s orientací studentů při přecházení mezi jednotlivými budovami a nutným hledáním pomoci u kolegů z vyšších ročníků. Obdobně je tomu i u videotutoriálů IS STAG, proto bylo vhodné vytvořit instruktážní materiál, který demonstruje zacházení s nejvyužívanějšími částmi systému. Tento materiál byl vytvořen s ohledem na učební styly. Byly vytvořeny dva typy materiálů - videa přechodů budov a videotutoriály informačního systému STAG. Videa přechodů budov byla vytvářena pomocí záznamu z videokamery a videonávody IS STAG pomocí speciálního softwaru pro zachycení dění na obrazovce. Výsledkem práce je vytvoření 16 videí přechodů budov - jedná se o budovy, které jsou nejčastěji navštěvovány studentem Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické a 11 videotutoriálů, které demonstrují práci s IS STAG. V práci je popsán výběr softwaru a software samotný, pomocí něhož byly tyto materiály vytvořeny, postupy a odůvodnění, proč bylo využito právě daného softwaru.