Browsing by Author "Šímová, Veronika"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemFenomén ,,Babysigns - znaková řeč pro batolataŠímová, VeronikaPředložená práce přibližuje inovativní metodu Baby Signs, tedy znakování s batolaty, a to sice z teoretického i praktického hlediska. Metoda spočívá v učení malých dětí, které ještě nedokáží komunikovat verbálně, jednoduchým gestům. Díky nim je dítě schopné v raném věku vyjadřovat své potřeby. Přínosem Baby Signs je podpoření intelektuálního vývoje dítěte a následné rychlejší osvojování jazyka. Tato práce ověřuje hypotézu, zda si znakující děti vedou v orientačním logopedickém vyšetření lépe než děti neznakující. Autorka práce se zúčastnila kurzu Baby Signs určeného rodičům a dále v rámci výzkumu provedla srovnávací šetření skupiny dětí, jejichž rodiče metodu používali, se skupinou dětí, u kterých se metoda neuplatnila.
- ItemKompetence speciálního pedagoga a sociálního pracovníka z pohledů speciálních pedagogů(2013-01-01) Šímová, Veronika
- ItemKompetence speciálního pedagoga a sociálního pracovníka z pohledů speciálních pedagogů(Technická Univerzita v Liberci, 2013-01-01) Šímová, Veronika; Matulayová, TatianaPozice školního sociálního pracovníka není v České republice zavedena, a to i přesto, že jinde ve světě již funguje. Bakalářská práce se zaměřuje právě na problematiku školního sociálního pracovníka a na to, zda by tato pozice mohla fungovat i v českých podmínkách. Teoretická část se zabývá obecnými tématy ? školní prostředí v České republice, kompetence speciálního pedagoga, sociálního pracovníka a školního sociálního pracovníka a rizikovými skupinami. Empirická část již konkrétně analyzuje informace, které byly zjištěny dotazníkovým šetřením. Toto šetření se zaměřilo na získání dat od školních pracovníků (učitelé, speciální pedagogové, psychologové, atd.) a na jejich názor na to, jaký smysl by pozice školního sociálního pracovníka měla, co by obnášela a co je potřeba zavést a překonat, aby k zavedení skutečně došlo.