Browsing by Author "Černá, Alena"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemOslavy prvního máje na Liberecku v letech 1945-1989, jejich organizační zajištění a průběh(2013-01-01) Černá, Alena
- ItemOslavy prvního máje na Liberecku v letech 1945-1989, jejich organizační zajištění a průběh(Technická Univerzita v Liberci, 2013-01-01) Černá, Alena; Pažout, JaroslavPředkládaná diplomová práce se zabývá oslavami Prvního máje na Liberecku od konce druhé světové války, především v době vlády Komunistické strany Československa. V této době to byl nejmasovější státní svátek, který strana využívala ke své propagaci. Oslavy Prvního máje jsou ukázkou hodnot a cílů československého socialismu, se kterými se díky prožitku z oslav měly ztotožnit masy účastníků. Avšak ne vždy tomu tak bylo a pohled veřejnosti na oslavy se v průběhu let měnil. Práce je rozdělená na tři velké oddíly, rozčleněné dále do pěti kapitol, kdy v prvním je mapována historie a původní význam oslav Svátku práce. Jedná se o kapitolu 1. Druhý oddíl, kapitola 2, se zabývá mechanismy příprav, propagace, průběhu a zhodnocení oslav na několika úrovních státní správy a v různých organizacích. Ukazuje, jak byl liberecký region ve svém konání ovlivňován ústředními výbory Národní fronty a komunistické strany a které konkrétní organizace a podniky v okrese měly oslavy na starosti. Poslední úsek, kapitoly 3 až 5, se zabývá přesným vymezením zkoumaného území a konkrétními příklady průběhu oslav v jeho jednotlivých obcích. V jejím závěru je zhodnocen pohled veřejnosti na oslavy Prvního máje, jak se měnil v průběhu doby. Vyzdviženy jsou roky, které se v rámci oslav dají považovat za zlomové ? 1949, 1968 a 1970.
- ItemProjektové vyučování pro rozvoj komunikačních dovedností(2016-4-30) Černá, Alena; Pacovská Jasňa, doc. PhDr. CSc. : 63356Předkládaná diplomová práce se zabývá projektovou výukou a jejím využitím pro mezilidskou komunikaci. Její první, teoretická část, obsahuje tři velké kapitoly: projektové vyučování, komunikace a specifické poruchy učení. V nich vysvětluje pojmy z hlediska jejich významu a využití v praktické části. Druhá část představuje konkrétní projekt, který se uskutečnil s žáky 9. třídy specializované na žáky se specifickými poruchami učení. Součástí projektu byly úlohy a cvičení zaměřené na zlepšování komunikačních dovedností žáků. Zásadní částí projektu bylo ztvárnění pohádky Sněhurka a sedm trpaslíků pro děti z mateřské školy.