Rok 2020
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Rok 2020 by Author "Braumová Zdeňka, Mgr. : 66568"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemČtenářské dovednosti žákyně s těžkou sluchovou vadou(2019-4-3) Smolová, Pavla; Braumová Zdeňka, Mgr. : 66568Závěrečná práce popisuje čtenářské dovednosti a vyjadřovací schopnosti žákyně s těžkou sluchovou vadou. Teoretická část práce objasňuje základní pojmy související se sluchem, sluchovými poruchami a vadami a zabývá se specifiky komunikace a čtenářství u osob se sluchovým postižením. Praktická část obsahuje anamnézy, interpretuje a vyhodnocuje data získaná prostřednictvím dotazníkového šetření, rozhovoru a dlouhodobého pozorování výsledků sluchově postižené žákyně druhého stupně základní školy. Vyhodnocení je shrnuto do navrhovaných opatření při vzdělávání sluchově postižené.
- ItemKazuistika osoby s dyskalkulií a rysy dysgrafie při kombinované zdravotní zátěži(2020-3-17) Hakenová, Lucie; Braumová Zdeňka, Mgr. : 66568Kazuistika se zabývá zkoumáním zdravotně postižené osoby se specifickými poruchamiučení. Seznamuje čtenáře s teoretickými východisky dyskalkulie a dysgrafie. Za cíl si tato práce klade porovnat různé životní etapy postižené ženy s ohledem na všechna její omezení. Opírá se o podrobné anamnézy. Cíle práce jsou dosahovány využitím diagnostických metod, jako je rozhovor, pozorování a koláč radostí a starostí.
- ItemKazuistika žáka se středně těžkou mentální retardací(2019-4-3) Vodrážková, Lenka; Braumová Zdeňka, Mgr. : 66568Závěrečná práce se věnuje problematice dítěte se středně těžkou mentální retardací. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku jednotlivých kategorií mentální retardace, na možné příčiny vzniku a možnosti prevence. V praktické části se práce věnuje kazuistickému rozboru chlapce, se středně těžkou mentální retardací. Jeho zlepšení a rozvoj v estetické výchově během školního roku. Práce prokazuje chlapcův rozvoj použitím dvou diagnostických metod. Jednou z metod je pozorování a druhou metodou je kresba.
- ItemVzdělávání chlapce s lehkou mentální retardací a středně těžkou vadou sluchu(2019-4-3) Šínová, Jana; Braumová Zdeňka, Mgr. : 66568Předmětem případové studie je výchova a edukace chlapce (14 let), který neslyší standardním způsobem, a to ani se sluchadly, téměř žádné zvuky mluvené řeči, ztráty jsou patrné v celém pásmu řeči, vyjadřovací schopnosti jsou ovlivněny sluchovou vadou i obtížemi v motorice mluvidel, s poruchami chování. Deficit v rozumové oblasti, intelektové předpoklady se pohybují v pásmu střední mentální retardace. V současné době je žákem logopedické školy, speciální školy pro děti s narušenou komunikační schopností (vady řeči), dále pak i pro děti s různou úrovní sluchového postižení.U chlapce se objevily i problémy v chování, a to konflikty s vrstevníky, nesoustředění ve škole, nerespektování autority dospělých.Případová studie je členěna do dvou částí, na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se věnuje charakteristice vad sluchu, charakteristice poruch chování, jejich etiologii a klasifikaci. Praktická část se zabývá osobnostními rysy chlapce, jeho chováním na internátu i chováním ke spolužákům a učitelům. Nedílnou součástí je pedagogická diagnostika. V závěru práce jsou navrhována výchovná, vzdělávací, speciálně pedagogická, sociální, diagnostická a léčebná opatření ke zlepšení chlapcových obtíží.