Fakulta přírodovědně humanitní a pedagogická
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Fakulta přírodovědně humanitní a pedagogická by Author "Bubeníčková Zuzana, MgA. : 54846"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemDětská opera na 1. stupni základní školyLengyelová, Lenka; Konvalinková Jana, MgA. Ph.D. : 56569Práce představuje metodický postup nastudování dětské opery O dvanácti měsíčkách autorů Jaroslava Uhlíře a Zdenka Svěráka se žáky 3. - 5. ročníku základní školy v podmínkách běžné výuky vzdělávacího oboru Hudební výchova. Teoretická část se věnuje pojmu malotřídní škola, představuje blíže Základní školu Světlá pod Ještědem. Uvádí organizaci a složky hudební výchovy na prvním stupni základní školy. Charakterizuje specifika dítěte mladšího školního věku a věnuje se možnostem jeho hudebního rozvoje, práci s dětským hlasem, rozvoji intonačního a rytmického cítění. Zamýšlí se nad přínosem hudebně pohybových činností ve výuce a nad rozvojem hudebně dramatického projevu. V teoretické části je vymezen pojem opera a uvedeny rozdíly mezi operou pro děti a dětskou operou. Práce vyzdvihuje význam tvorby pro děti autorské dvojice Uhlíř-Svěrák a zejména se věnuje jejich dětským operám. V závěru se zaměřuje na význam pohádky v životě dítěte a seznamuje s obsahem a okolnostmi vzniku autorské adaptace pohádky O dvanácti měsíčkách od Boženy Němcové a Karla Jaromíra Erbena. Praktická část obsahuje metodické listy, které vedou k postupnému nastudování dětské opery O dvanácti měsíčkách. Součástí metodik jsou motivační aktivity, hry a názorná hlasová a rytmická cvičení směřující k rozvoji hudebních schopností a dovedností dítěte. Stěžejní částí metodických listů jsou náměty k nastudování jednotlivých částí dětské opery. Zvláštní kapitoly praktické části obsahují vhodná doporučení k inscenaci dětské opery na jevišti.
- ItemNácvik lidové písně v mateřské škole formou tvořivých aktivitOpletalová, Anna; Konvalinková Jana, MgA. Ph.D. : 56569Bakalářská práce se zabývá lidovou písní a jejím nácvikem v mateřské škole formou tvořivých aktivit. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na specifické rysy předškolního vzdělávání, vývojové zvláštnosti dítěte předškolního věku, jeho vztahu k hudbě a k hudebně pohybovým činnostem. Dále se věnuje obecné charakteristice, historii a významu lidové písně, jejímu přínosu a možnostmi využití v mateřské škole.Obsahem praktické části jsou vytvořené metodické listy pro nácvik lidové písně v mateřské škole formou tvořivých aktivit, jejichž realizace je následně i zhodnocena.