Rok 2021
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Rok 2021 by Author "Bubeníčková Zuzana, MgA. : 54846"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemMožnosti využití prvků muzikoterapie v hodinách hudební výchovy na 1. stupni ZŠ(2018-12-1) Gally Jadrná, Růžena; Bubeníčková Zuzana, MgA. : 54846Závěrečná práce s názvem Možnosti využití prvků muzikoterapie v hodinách hudební výchovy na 1. stupni ZŠ se věnuje problematice vlivu hudby, hudebních prostředků a muzikoterapie na vzdělávání a vývoj žáků prvního stupně ZŠ. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou definovány pojmy hudba a muzikoterapie. Tato část práce popisuje vliv hudby na lidský mozek a vysvětluje působení hudby na kognitivní funkce jedince. Věnuje se vymezení pojmu muzikoterapie, shrnuje historii oboru muzikoterapie, přibližuje pojetí a přístupy k muzikoterapii v České republice. Dále se věnuje otázce rozdílu mezi hudbou, hudební výchovou a muzikoterapií. Přináší pohled na klasifikaci a metody muzikoterapie a na její možné využití v hodinách hudební výchovy na ZŠ. Pro záměr této práce je zde také charakterizován žák mladšího školního věku včetně specifik ve vnímání a funkci hudby v tomto vývojovém období. Cílem teoretické části je seznámit se základní fenomenologií oborů hudby a muzikoterapie a jejich vlivu na život člověka, zejména ve vztahu ke specifikům vývojového období mladšího školního věku. Praktická část této práce se věnuje konkrétnímu popisu jednotlivých muzikoterapeutických cvičení, inspirovaných během studií muzikoterapie a dalších uměleckých terapií i z vlastní tvorby autorky práce. Cílem praktické části práce je vytvoření souboru cvičení, jejich realizace a ověření v praxi a doporučení pro možné využití v hodinách hudební výchovy na 1. stupni ZŠ.
- ItemPráce s písní v 1. a 2. třídě základní školy(2019-2-1) Benešová, Hana; Bubeníčková Zuzana, MgA. : 54846V popředí mé závěrečné práce jsou písně pro děti. Teoretická část je zaměřená na problematiku dětského hlasu, dechu, artikulace a čistého intonování v dětském zpěvu. V praktické části jsou vybrané písně z vlastní tvorby, jejichž hudby i textu jsem autorkou. Jsou určené pro žáky 1. a 2. třídy základní školy. Písně jsou v práci uvedeny v notovém zápisu a doplněny postupem nácviku po stránce pěvecké, textové, instrumentální a pohybové. U některých písní je také zpětná vazba, kdy byly v průběhu mé pedagogické praxe písně s žáky nacvičovány a posléze zpívány.