Rok 2021
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Rok 2021 by Author "Čavojská Gabriela, Mgr. : 65455"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- ItemNáš rok s knihou(2021-4-20) Kašparová Špreňarová, Bohumila; Čavojská Gabriela, Mgr. : 65455Závěrečná práce se zabývá podporou čtenářské gramotnosti, rozvojem komunikačních dovedností a schopností spolupráce dětí ve školní družině. Zaměřuje se na práci s dětmi ve věku 8 - 9 let. V teoretické části textu jsou vymezeny pojmy čtenářská gramotnost, čtenářství dětí ve škole a ve volném čase, charakteristika mladšího školního věku a schopnosti a dovednosti v tomto věku. V praktické části je zpracován pedagogický projekt, který je rozložen do celého školního roku. Každý měsíc je zaměřen na jiné téma. Nejčastější aktivitou je četba vybrané knihy s navazujícími aktivitami, které se ke knize vztahují.
- ItemPodpora čtenářství na 1. stupni základní školy návštěvou veřejné knihovny(2021-4-20) Podzimková, Petra; Čavojská Gabriela, Mgr. : 65455Pedagogický projekt je zaměřen na podporu zájmu o čtení žáků 1. stupně ZŠ prostřednictvím využívání služeb veřejné knihovny. V teoretické části jsou uvedeny hlavní aspekty čtenářství a specifika dětí mladšího školního věku. Praktická část popisuje kromě návrhu i realizaci vlastního projektu, která proběhla ve školním roce 2020/21. Byly naplánovány tři návštěvy knihovny s celkem čtyřmi dětmi, zrealizováno bylo celkem šest návštěv. Cíle projektu se podařilo naplnit. Ukázalo se však, že pro zúčastněné děti bylo velmi důležité, že díky návštěvám knihovny mohly zažívat nové aktivity mimo dětský domov.
- ItemRybářský kroužek jako součást výchovné práce s chlapci ve středisku výchovné péče(2021-4-20) Bednář, Zdeněk; Čavojská Gabriela, Mgr. : 65455Cílem této práce je zpracování pedagogického projektu, ve kterém se žáci 2. stupně základní školy v internátním oddělení střediska výchovné péče naučí prostřednictvím rybářského kroužku základy ochrany přírody a rybaření. Projekt je primárně zaměřený na motivaci a podporu vhodného trávení volného času těchto chlapců. V této práci je popsána problematika poruch chování, edukace etopedických jedinců, výchovy mimo vyučování a volnočasových aktivit. Jsou uvedeny vstupní a ověřovací testy a další dokumenty potřebné pro chod kroužku. Teoretická část práce pojednává o poruchách chování, edukaci etopedických jedinců, o volném času, jeho funkci a o výchově mimo vyučování. Praktická část zahrnuje návrh a popis projektu zaměřeného na vhodné trávení volného času etopedických jedinců.
- ItemSeznámení s tradicemi(2021-4-20) Luxíková, Kateřina; Čavojská Gabriela, Mgr. : 65455Závěrečná práce pojednává v teoretické části o historii tradic, lidové kultury a zvyků, o jejich významu pro národní uvědomění. Z důvodu obsáhlosti celého projektu se zaměřuje na tradice spojované s adventem a vánocemi. Věnuje se také dětem se speciálními vzdělávacími potřebami (poruchy aktivity a pozornosti). Praktická část obsahuje návrh projektu pro kroužek realizovaný v mateřské škole s cílem rozšíření zájmu o tradice, který by měl podpořit rozvoj manuálních dovedností, sociálních vztahů a dovedností, potřebných pro úspěšné vzdělávání.
- ItemVánoční večírek na domově mládeže(2020-3-17) Surmová, Monika; Čavojská Gabriela, Mgr. : 65455Závěrečná práce pojednává v teoretické části o období adolescence, o komunikaci a spolupráci v tomto věku, o volném čase a volnočasových aktivitách. Popisuje se zde role vy-chovatele a vztah vychovatele s dospívající mládeží. Praktická část se věnuje přímo popisu příprav na vánoční večírek a jednotlivým aktivitám.
- ItemZa poznáním vánočních zvyků a tradic v Evropě(2020-4-2) Lapková, Jana; Čavojská Gabriela, Mgr. : 65455Závěrečná práce Za poznáním vánočních zvyků a tradic v Evropě představuje pedagogický projekt přípravy a realizace vánoční akce, při které děti formou zážitku putování zimním večerním lesem poznávají rozmanitost vánočních tradic v různých evropských zemích. Teoretická východiska práce poskytují stručné shrnutí porovnání zážitkové pedagogiky s frontálním způsobem výuky, psychický vývoj dětí mladšího školního věku a stručné informace o vánočních tradicích v několika evropských zemích, které jsou využity v pedagogickém projektu závěrečné práce.
- ItemZařazení dětí s poruchou autistického spektra do společnosti prostřednictvím her(2020-3-17) Sedláková, Kristýna; Čavojská Gabriela, Mgr. : 65455Závěrečná práce se zaměřuje na rozšíření nabídky aktivního trávení volného času intaktních dětí a dětí s poruchou autistického spektra. Teoretická část práce objasňuje význam porucha autistického spektra a popisuje vývoj jedince v autistické triádě. Zároveň se zaměřuje na význam her u dětí. V naplánovaném projektu jsou popsány konkrétní příklady tvořivých a herních činností realizovaných v rámci volnočasového kroužku. Tyto hry jsou vhodné pro rozvoj základních pohybových dovedností intaktních dětí a dětí s postižením, pomáhají k socializaci, kooperaci a rozvoji hrubé i jemné motoriky. Projekt rozšiřuje nabídku volnočasových aktivit, poskytuje pedagogům prostor pro rozvoj sociálních dovedností dětí a možnost rozvoje sociálních vztahů. V závěru je zhodnocena realizace projektu, která byla zásadně ovlivněna pandemií Covid-19.