Bakalářská práce na téma {\clqq}Integrace žáků se specifickými vzdělávacími potřebami na základních školách v roudnickém regionu`` si klade za cíl zmapovat počet integrovaných dětí na běžných základních školách v roudnickém regionu, přinést nástin postojů a názorů učitelů na integraci žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, přiblížit současný stav a podmínky integrace na základních školách roudnického regionu. Teoretická část je věnována základním pojmům integrace, definováním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a faktorům, které ovlivňují úspěšnost školské integrace. Praktická, průzkumná část řeší celkové téma bakalářské práce. Průzkum je realizován formou dotazníkového šetření na základních školách a studiem statistických školních výkazů. Cílem dotazníkového šetření je získání co nejvíce informací o potřebách a požadavcích pedagogů v oblasti integrace žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Respondenti jsou pedagogové prvního i druhého stupně základních škol v roudnickém regionu.Baccalaureate thesis themed "Integration of pupils with special educational needs at primary schools in the region Roudnice" proposes to map the number of children integrated in common elementary schools in the region Roudnice, to produce an outline of attitudes and opinions of the teachers on the integration of pupils with special educational needs, to apprise of the current status and conditions of integration in elementary schools of the Roudnice region. The theoretical part attends to the basic concepts of integration, the definition of pupils with special educational needs and factors that influence the success of school integration. The practical, exploratory part solves the overall theme of the baccalaureate thesis. The research is realized by a questionnaire search in the elementary schools and by the study of statistical returns. To the aim of the questionnaire search, is to obtain as much as possible information about the needs and requirements of educators in the field of the integration of pupils with special educational needs. The respondents are the educators of first and second level of the elementary schools in Roudnice region.