V první části diplomové práce je rozebrána marketingová komunikace a komunikační mix, jehož je reklama součástí. Následně je představena reklama jako taková. Další teoretická část diplomové práce je věnována reklamě na internetu, jejím výhodám, nevýhodám a možným formám. Praktická část diplomové práce spočívá v zhodnocení současné situace na internetovém trhu. Do této části jsou zahrnuti uživatelé internetu, výdaje investované do internetové reklamy a hlavní hráči internetového trhu v ČR. Pro možné zhodnocení vhodných formátů internetové reklamy letních akcí firem Peugeot a McDonald´s jsou představeny jak klasické formáty internetové reklamy, tak nové trendy a následně je zhodnocena vhodnost jejich použití s přihlédnutím k cílům letní reklamní kampaně, k cílovým uživatelům a k rozpočtovým možnostem.In the first part of this thesis marketing communication and communication mix, which are parts of advertisement, are analyzed. Consequently, advertising is presented as such. Further theoretical part of thesis is devoted to advertising on the Internet, its advantages, disadvantages and potential forms. Practical thesis evaluates the current situation on the Internet market. In this part, users of the internet are included, expenditures invested in Internet advertising and the main players on Czech Republic internet market are analyzed. Traditional and modern trends of internet advertising are presented in next chapter. Both methods are used to produce a advertising campaign for Peugeot and McDonald´s summer events.