dc.contributor |
|
|
dc.contributor.advisor |
Podzimek Michal, PaedDr. ICLic. Th.D, Ph.D. |
|
dc.contributor.author |
Součková, Karolína |
|
dc.contributor.other |
Skolitel : 55405 Nová Iva, prof. Ing. CSc. |
|
dc.contributor.other |
Konzultant : 54885 Novák Josef, Ing. Ph.D. |
|
dc.contributor.other |
Konzultant2 : 63817 Eng Lukas, prof. Dr. |
|
dc.date |
2015 |
|
dc.date.accessioned |
2018-05-03 |
|
dc.date.available |
2018-05-03 |
|
dc.date.submitted |
2014-04-10 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.tul.cz/handle/15240/25784 |
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá problematikou vlivu tradičních východních filosofických či náboženských proudů na hudebně-dramatický žánr pekingské opery. Uvedení do tématu představuje přiblížení vzniku a vývoje žánru a jeho zasazení do kulturního rámce. V následujících oddílech je zpracována základní terminologie tradičních filosofických systémů, které se uplatňují v rámci pekingského hudebního dramatu zejména konfucianismu, taoismu, v menší míře importovaného buddhismu. Další část se věnuje detailnímu propojení filosofie s uměním pekingské opery, přičemž jako měřítko pro lepší srozumitelnost je zde využíván příměr k evropským hudebně-divadelním formám např. wagnerovské opeře či komedii dell'arte. |
cs |
dc.description.abstract |
The main focus of this work is on the influence of the traditional east philosophies on specific musical drama of Beijing opera. At the beginning the work describes the forming and development of chinese opera and its position in traditional culture. Other parts aim on the basic terminology of these traditional philosophies, which have influenced forming of the chinese musical drama confucianism, taoism and buddhism as well, although it has been imported. The next part is focused on joining of the philosophy and Beijing opera. The comparison to the europian musical drama such as Wagner's opera and commedia dell'arte is used for better understanding. |
en |
dc.format |
87 |
|
dc.format.extent |
Ilustrace |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.relation.isbasedon |
HRDLIČKOVÁ, Věna. Moudrost staré Číny. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 151 s. ISBN 80-717-8651-9. |
|
dc.relation.isbasedon |
CHENG, Anne. Dějiny čínského myšlení. 1. vyd. Praha: DrahmaGaia, 2006. 688 s. ISBN 80-866-8552-7. |
|
dc.relation.isbasedon |
KALVODOVÁ, Dana. Čínské divadlo. 1. vyd. Praha: Panorama, 1992. 292 s. ISBN 80-703-8233-3. |
|
dc.relation.isbasedon |
KRÁL, Oldřich. Čínská filosofie. Pohled z dějin. 1. vyd. Lásenice: Maxima, 2005. 373 s. ISBN 80-901-3338-X. |
|
dc.relation.isbasedon |
MICHELS, Ulrich. Encyklopedický atlas hudby. 1. vyd. Překlad Miroslav Srnka. Praha: Lidové noviny, 2000. 611 s. ISBN 80-710-6238-3. |
|
dc.relation.isbasedon |
OLING, Bert a WALLISCH, Heinz. Encyklopedie hudebních nástrojů. 1. vyd. Překlad Jiřina Holeňová. Čestlice: Rebo, 2004. 256 s. ISBN 80-723-4289-4. |
|
dc.rights |
Vysokoškolská závěrečná práce je autorské dílo chráněné dle zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon, ve znění pozdějších předpisů. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem https://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou https://knihovna.tul.cz/document/26 |
cs |
dc.rights |
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act. https://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics https://knihovna.tul.cz/document/26 |
en |
dc.rights.uri |
https://knihovna.tul.cz/document/26 |
|
dc.rights.uri |
https://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf |
|
dc.subject |
Antiiluzívnost |
cs |
dc.subject |
stylizace |
cs |
dc.subject |
konfucianismus |
cs |
dc.subject |
taoismus |
cs |
dc.subject |
buddhismus |
cs |
dc.subject |
žen |
cs |
dc.subject |
čchi |
cs |
dc.subject |
siao |
cs |
dc.subject |
Antiilusivity |
en |
dc.subject |
stylisation |
en |
dc.subject |
confucianism |
en |
dc.subject |
taoism |
en |
dc.subject |
buddhism |
en |
dc.subject |
rén |
en |
dc.subject |
qi |
en |
dc.subject |
siao |
en |
dc.title |
Vliv tradičních východních filosofií na hudebně-dramatický žánr pekingské opery |
cs |
dc.title |
Influence of the Traditional East Philosophies on Musical Drama of Beijing Opera |
en |
dc.title.alternative |
|
cs |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.date.updated |
24.6.2016 17:13 |
|
dc.degree.level |
Bc. |
|
dc.date.defense |
2015-09-01 |
|
dc.date.committed |
2015-04-30 |
|
local.faculty |
Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická |
cs |
local.department.abbreviation |
KFL |
|
dc.identifier.signature |
V 389/15 Pb |
|
local.identifier.stag |
30246 |
|
local.degree.programme |
Filozofie |
|
local.degree.discipline |
FHV |
|
local.faculty.abbreviation |
FP |
|
dc.description.mark |
|
|
local.degree.programmeabbreviation |
B6101 |
|
local.note.administrators |
automat |
|
local.identifier.verbis |
kpw06486844 |
|
dc.subject.verbis |
orientální filozofie |
cs |
dc.subject.verbis |
opera |
cs |
dc.subject.verbis |
opera |
en |
dc.subject.verbis |
Oriental philosophy |
en |
local.verbis.aktualizace |
2019-10-05 06:08:42 |
cs |
local.verbis.studijniprogram |
KFL Filozofie |
cs |