Práce se zabývá problematikou vlivu tradičních východních filosofických či náboženských proudů na hudebně-dramatický žánr pekingské opery. Uvedení do tématu představuje přiblížení vzniku a vývoje žánru a jeho zasazení do kulturního rámce. V následujících oddílech je zpracována základní terminologie tradičních filosofických systémů, které se uplatňují v rámci pekingského hudebního dramatu zejména konfucianismu, taoismu, v menší míře importovaného buddhismu. Další část se věnuje detailnímu propojení filosofie s uměním pekingské opery, přičemž jako měřítko pro lepší srozumitelnost je zde využíván příměr k evropským hudebně-divadelním formám např. wagnerovské opeře či komedii dell'arte.
The main focus of this work is on the influence of the traditional east philosophies on specific musical drama of Beijing opera. At the beginning the work describes the forming and development of chinese opera and its position in traditional culture. Other parts aim on the basic terminology of these traditional philosophies, which have influenced forming of the chinese musical drama confucianism, taoism and buddhism as well, although it has been imported. The next part is focused on joining of the philosophy and Beijing opera. The comparison to the europian musical drama such as Wagner's opera and commedia dell'arte is used for better understanding.