Další vzdělávání učitelů cizích jazyků pro nefilology

DSpace Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Katrňáková, Hana
dc.date.accessioned 2017-10-13
dc.date.available 2017-10-13
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1803-9782
dc.identifier.other ACC_2013_3_10
dc.identifier.uri https://dspace.tul.cz/handle/15240/21052
dc.description.abstract V první části příspěvek informuje o možnostech dalšího vzdělávání učitelů cizího jazyka pro nefilology na vysokých školách v ČR v rámci projektu IMPACT. Shrnuje možnosti, jak dále využívat expertizy ze seminářů, poskytnutých materiálů, nahrávek a on-line kurzů, které vznikají díky projektové podpoře. V druhé části bude prezentující sdílet zkušenosti s přímým využitím dostupných ICT ve výuce se studenty. cs
dc.description.abstract W pierwszej części artykułu przedstawiono informacje dotyczące możliwości doskonalenia zawodowego nauczycieli języków obcych dla nefilologów na uczelniach wyższych w RCz w ramach projektu IMPACT. Podsumowano możliwości, w jaki sposób można w dalszej pracy wykorzystywać ekspertyzy z seminariów, udostępniane materiały, nagrania i kursy on-line, które powstają dzięki temu projektowi. W drugiej części przedstawiono możliwości wykorzystania doświadczeń związanych z bezpośrednim zastosowaniem dostępnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w zajęciach prowadzonych dla studentów. pl
dc.description.abstract The first part of the presentation informs about opportunities for further training aimed at foreign language teachers at tertiary level in the Czech Republic provided by the IMPACT project. It summarizes possibilities how to use expertise from seminars, provided materials, videorecordings and on-line courses, which are being created thanks to the project support. In the second part the presenter will share her experience with the use of easily accessible ICT in foreign language ESP and EAP teaching. en
dc.description.abstract Im ersten Teil informiert dieser Beitrag über die Möglichkeiten der Fortbildung von Sprachlehrern für Nichtphilologen an den Hochschulen in der Tschechischen Republik im Rahmen des Projektes IMPACT. Er listet die Möglichkeiten auf, wie man die in den Seminaren, aus den Materialien, aus den Aufnahmen sowie in den Online-Kursen erworbenen Fachkenntnisse auch weiterhin nutzen kann. Im zweiten Teil berichtet die Vortragende über die Erfahrungen mit der direkten Nutzung der zugänglichen ICT im Fremdsprachenunterricht mit interkulturelle Kommunikation (LMS Moodle, Mahara ePortfolio, Verbindung mit der Universität System STAG, Videokonferenz, Skype) de
dc.format text cs
dc.format.extent 5 stran
dc.language.iso cs
dc.publisher Technická univerzita v Liberci, Česká republika cs
dc.relation.ispartof ACC Journal en
dc.relation.isbasedon GEOGHEGAN, G.: Non-native speakers of English at Cambridge University: linguistic difficulties and social adjustment. Bell Educational Trust, Cambridge, 1983.
dc.relation.isbasedon HAMP-LYONS, L.: English for academic purposes. Cambridge University Press, Cambridge, 2000. In R. Carter, and D. Nunan (eds.). The Cambridge guide to teaching English to speakers of other languages.
dc.relation.isbasedon JOHNS, T. F.: Some problems of a world-wide profession. The British Council, London, 1981. In J. McDonough and T. French (eds). The ESP teacher: role, development, prospects. ELT Documents: 112. u125633
dc.relation.isbasedon JORDAN, R. R.: EAP: the human dimension-changes, difficulties and needs. IATEFL, ESP SIG Newsletter (Issue 17, July), London, 2002.
dc.title Další vzdělávání učitelů cizích jazyků pro nefilology cs
dc.title.alternative Doskonalenie zawodowe nauczycieli języków obcych dla nefilologów pl
dc.title.alternative Fortbildung von Sprachlehrern für Nichtphilologen de
dc.title.alternative Further training of foreign language teachers at tertiary level en
dc.type Article en
dc.relation.isrefereed true
dc.identifier.eissn 1803-9790
local.relation.volume 19
local.relation.issue 3
local.citation.spage 75
local.citation.epage 79
local.access open
local.fulltext yes en
dc.license CC BY-NC 4.0


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace

Advanced Search

Browse

My Account