Diplomová práce zkoumá téma geografie dopravy z hlediska obsahu ve výuce na 2. stupni základní školy. Dokument je doplněn o analýzu několika učebnic, které téma dopravy uvádějí a zevrubnou studii geografie dopravy. Dalším stěžejním bodem práce je implementace GIS do výuky právě na tématu dopravy. Tato část obsahuje stručný nástin toho, co GIS vlastně znamená, co nabízí a jaké jsou jeho možnosti v rámci výuky na ZŠ. Součástí je i metodika využití GIS na tématu dopravy, která je však vytvořená takovým stylem, aby se dala aplikovat i na jiné tematické celky. Část kapitoly o GIS je věnována dotazníkovému šetření, jehož účelem je zjištění, zda se v současné době GIS ve výuce využívají.Diploma thesis studies topics of transport geography in terms of content on basic school teaching. The document gives an analysis of geography textbooks and detailed study of transport geography. Next important point is implementation of GIS to teaching on topics of geography. This part includes explanation what GIS means, what offers and what are the options of using GIS in basic school teaching. Next part is methodology about application of GIS on geography topics, which is usable on different topics too. Last part gives investigation, if is GIS actually used in geography teaching on basic schools.