Communities in DSpace

Select a community to browse its collections.

Recent Submissions

Item
C. Hendrick, R. Macpherson: Co funguje ve třídě?
(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Kuřina, František; Jednota českých matematiků a fyziků
Nadpis tohoto příspěvku je titulem práce anglických autorů Carla Hendricka a Robina Macphersona, jejichž kniha s podtitulem Most mezi výzkumem a praxí vyšla v českém překladu v roce 2019. Několika pohledy na tuto pozoruhodnou publikaci chci knihu doporučit našim učitelům. Nejde mi o podrobnou informaci o knize: zmíním se pouze o těch jejích částech, které jsou podle mého názoru zajímavé pro učitele matematiky (autoři učí angličtinu jako mateřský jazyk a dějepis).
Item
XIV. seminář z historie matematiky pro vyučující na středních školách
(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Hykšová, Magdalena; Jednota českých matematiků a fyziků
Sdělení přináší zprávu o XIV. semináři z historie matematiky pro vyučující na středních školách, který se uskutečnil ve dnech 19. až 22. srpna 2019 v Poděbradech.
Item
Pangea
(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Kaslová, Michaela; Jednota českých matematiků a fyziků
Informace o mezinárodní matematické soutěži Pangea.
Item
Letní škola geometrie
(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Moravcová, Vlasta; Jednota českých matematiků a fyziků
Item
Priestorové schopnosti budúcich učiteľov elementaristov
(The Union of czech mathematicians and physicists, ) Pavlovičová, Gabriela; Vágová, Renáta; Jednota českých matematiků a fyziků
V príspevku chceme poukázať na potrebu zvyšovania priestorových schopností ako jednej zo zložiek matematickej gramotnosti v príprave učiteľov primárneho vzdelávania. Cieľom výskumnej časti bolo identifikovať a následne analyzovať chyby a postupy študentských riešení s akcentom na porozumenie, schopnosť vizualizácie a grafické znázornenie jedného neštandardného stereometrického problému. Výskumnú vzorku tvorilo 48 študentov učiteľstva pre primárne vzdelávanie. V rámci analýzy sa ukázala silná väzba študentov na obrázok v zadaní, študenti preferovali priestorové grafické znázornenie jednotlivých situácií v čiastkových úlohách, ukázalo sa vážne neporozumenie v určení objemu kocky v neštandardnej situácii a problémy s čítaním s porozumením. Zároveň prezentujeme možnosti využitia dynamického softvéru GeoGebra ako aj manipulačných aktivít pri modifikácii uvedeného problému vzhľadom k vekovej skupine žiakov.